Får man ha skydd i Western Riding

• Western
  • Trådstartare Trådstartare simpe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 323
S

simpe

Hej

Har lusläst regelboken (wras) men hittar inte reglerna för skydd i WR. I Horsemanship är det ju tillåtet med skydd/lindor men hur är det Western Riding?

Sv: Får man ha skydd i Western Riding

--------------------------------

Senast ändrad av en moderator:

simpe skrev:
Hej

Har lusläst regelboken (wras) men hittar inte reglerna för skydd i WR. I Horsemanship är det ju tillåtet med skydd/lindor men hur är det Western Riding?

Absolut ...annars kan man få oönskade saker från hoppvärlden.. He he he he

jag har för mig att det inte är tillåtet...

En sak jag tycker är rätt fånig är att skydden får vara på i reining; förstårligt.
meni trail då ? nix inga skydd där inte ? helknäppt (:

Har hört att det är så pga att vissa oseriösa människor hade spikar etc i skydden för att få hästarna att absolut inte snudda vid någon bom. Sä därför rids det utan....( typ som barrering alltså)

simpe skrev:
Hej
Om man får ha skydd i western ridning... ja skydd är ganska bra att använda i många fall...även på westernfolk..

Hej själv,
Western Riding är en gren inom westernridning, där man inte får ha benskydd när man tävlar.
du läste nog lite snabbt där tror jag?! :smirk: :angel:

Hrmm och jag tror att MST menar såna där skydd som hockeygrabbar också har så man inte får skador som vissa hoppryttare fått ganska nyligen...

Hmmm ser att vi kommer från samma stad?? Hoppar du på Ängen?

hej...jag har hört att anledningen till att man bara får ha benskydd i vissa klasser är att dom kan begära spin i dom klasserna som man får ha benskydd.... å när man spinner kan det va bra att ha benskydd..... det är vad jag hörde senast jag hörde något om benskydd på tävling....

Liknande trådar

Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 581
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: Ketrawzc
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 708
Senast: qitis
·
Mat Hej Nu behöver jag lite hjälp igen. Jag har googlat mig blå utan att riktigt förstå då min engelska inte når hela vägen. Jag ska resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 915
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Valp 2025
  • Fri tillgång på torrfoder?