Får man eller får man inte...

Gwaeron

Trådstartare
... rida i en bomlös Free form (ej godkänd för tävling) på framridningen och sen byta till en godkänd sadel innan man går in på banan? Vi har nämligen en FF till hästen jag rider och kompisen ska troligen skaffa soft saddles dressyrsadel men det blir ju lite knas om vi rider samma tävling, rida fram barbacka vill nog ingen av oss :angel: Så jag tänkte om man kan byta mellan sadlarna:) Kan man det?

Sv: Får man eller får man inte...

nej det får du inte. Den utrustning du får tävla med måste du använda på framridningen och inne på hela tävlingsområdet.

Okej. Jag misstänkte nästan nåt sånt. Nedrans konservativa dressyrnissar med sina regler om "engelskliknande sadlar".... :mad: *mutter*

ja, annars får man ju tävla i en gren som passar ekipaget...

dessutom, om du kan tävla i en engelsksadel så måste du ju kunna rida i den på framridningen utan problem.
det är ju ändå på banan man vissar och presterar det maximala....

Med tanke på att det är en bomlös sadel så blir väl det distans då eller :crazy: Nej tack

Problemet var ju att vi är två ekipage med en godkänd sadel emellan oss. Men det får väl lösa sig på nåt annat sätt helt enkelt

anmäl er inte till samma tävling? eller be om att få starta först och sist i klasser?

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 111
Dressyr Hej! jag har efter mycket om och men börjat leta efter en ny kompis att tävla och träna dressyr med. Jag har kollat runt på diverse...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 734
Senast: Kristall10
·
Utrustning Ny ponny = ny sadel Kort, svängd, bred. Har en bomlös som barnen rider i. Känns mer som en barbacka sadel. Super duper mjuk och mysig...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10