Får inte passet

Sv: Får inte passet

Jag kontaktade norska travförbundet igen igår. Jag kan inte få hästen registrerad på mig om de som står som ägare på hästen i Norge (de bor i Sverige) inte skriver under ett papper. De registrerade ägarna vägrar prata med mig så vet någon hur man går vidare.

Som bevismaterial har jag: annonsen när de registrerade ägarna sålde honom till den damen jag köpte honom av. Vaccinations kortet med registerings nummer från Norge plus köpekontraktet när jag köpte honom.

Förstår bara inte varför de inte lämnade med passet från början eller vad det är som pågår med denna hästen. Kanske skulle de betalat någon importerings kostnad eller vad det nu kan vara.
 
Sv: Får inte passet

De vi köpte henne av hade inte passet utan det hade den förr förra ägaren kvar tydligen.
Vi ringde till stc och fick bekräftat att passet fanns.
Efter mkt om och men fick vi tag på tjejen som har passet och hon skulle leta efter det och sända till oss men inget händer,vi ringer ich frågar,mailar osv men nu svarar hon inte ens.

Exact så har vi det nu! Hur gör man? Den enda chansen är att få ett pass är att helt enkelt "döda" hennes papper idag.. och hon får "okänd härstamning". Mkt tråkigt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 805
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 812
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 062
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 836
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp