Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får enligt vad menar du?Är det någon som vet om en som håller på och utbildar sig till hovslagare, får sko häst själv utan utbildad hovslagare bredvid?
Allmänt så finns det inga regler om att hovslagare måste vara utbildade.Är det någon som vet om en som håller på och utbildar sig till hovslagare, får sko häst själv utan utbildad hovslagare bredvid?
Någon får rätta mig om jag har fel men Swish till 123-nummer kan väl knappast bli svart?Tack för svar
Jag får höra med tänkt hovslagarstudent om hen har ansvarsförsäkring. Vill inte ha skoningen svart, ifall något skulle gå fel ✌.
kan de räcka med att få faktura? det funkar väl som kvitto?
swish borde bli svart om man inte får något på papper ?
Någon får rätta mig om jag har fel men Swish till 123-nummer kan väl knappast bli svart?
Fast det kvittar om det är ett privat nummer. Går pengarna in på företagskontot och hen skattar på det hen får in så är det inte svart.de kan stämma . tyvärr tror ja hen har kört med privat nr
Jag hade kollat med skolan först om jag var du. Om inte annat kan du få lite referenserTack för svar
Jag får höra med tänkt hovslagarstudent om hen har ansvarsförsäkring. Vill inte ha skoningen svart, ifall något skulle gå fel ✌.
kan de räcka med att få faktura? det funkar väl som kvitto?
swish borde bli svart om man inte får något på papper ?
Fast det kvittar om det är ett privat nummer. Går pengarna in på företagskontot och hen skattar på det hen får in så är det inte svart.
Jag kan ha fel, men från vad jag hört så måste en hovslagare inte vara godkänd för att ha en ansvarsförsäkring och den försäkringen är ett skydd för hovslagaren, inte häst och ägare. Din hästförsäkring är den som träder in om hästen skadas, inte hovslagarens ansvarsförsäkring.
Raderat, Svarade fel person.okej tack för info
Ansvarsförsäkring är ju skydd för företagaren vid eventuella tvister och så.Jag kan ha fel, men från vad jag hört så måste en hovslagare inte vara godkänd för att ha en ansvarsförsäkring och den försäkringen är ett skydd för hovslagaren, inte häst och ägare. Din hästförsäkring är den som träder in om hästen skadas, inte hovslagarens ansvarsförsäkring.
Ja som jag sa så är det för hovslagarens skull och inte för häst och ägare. Det är inte obligatoriskt och jag tror inte man behöver vara godkänd utan det räcker med att du jobbar som hovslagare.Ansvarsförsäkring är ju skydd för företagaren vid eventuella tvister och så.
Brukar täcka saker som skadeståndskrav för att de haft sönder saker, juridisk hjälp vid tvist osv.Jagvär nästan helt säker på att min hade sin ansvarsförsäkring redan innan h*n var helt färdigutbildad. Men jag kan inte säga det 100% säkert.
Men det är väl bra om hovslagaren har det tycker jag? Jag vet då i alla fall inte om det kan uppstå tvister med höstens försäkringsbolag om felaktig behandling utförts av hovslagaren?