Sv: Får era medryttare ta med sig vänner till stallet?
Om man tömkör hästen - ja. Om man sitter på nej (med denna hästen).
Tja, hade du sett vad jag sett så kanske du också fått ett "extremt kontrollbehov"
För många är det inte självklart att skritta av hästen, att avbryta ett ridpass när man ridit si och så mycket - eftersom man den dagen vill rida och då rider man tills man tröttnat, att man står upp i uppförstbackar eller att man låter hästen gå på lång tygel när man skrittar (spec fram och av), inte heller att man inte står still och sitter på hästen och pratar i mobil/skriver sms en
lång stund.
Ska jag då förutsätta att mina, till viss del ganska oerfarna vad jag uppfattat det, medryttare gör som jag önskar även på de punkterna trots att erfarna ryttare i vissa fall till och med med egna hästar beter sig precis som ovan (+ en massa annat såklart, det var bara exempel)? Jag tycker det är betydligt bättre att jag försöker förmedla hur jag vill att de ska förhålla sig till hästen. Ingen gör något av ovan för att mena hästen något ont

Och jag för min del har inget alls emot att mindre erfarna ryttare rider min häst, tror han tycker det är skönt med lugnare turer med kravlösa ryttare, men då gäller det ju ännu mer att jag är tydlig med sådant som faktiskt inte är självklart för alla.