FÅr det verkligen gÅ till sÅhÄr??

Sv: FÅr det verkligen gÅ till sÅhÄr??

Om du ska gå in och ge råd, var då i alla fall rimligt påläst.

Det som talas om här är att KFM bistår med HANDRÄCKNING. Detta kan man läsa om på deras hemsida och jag klipper:

---
Handräckning
Det finns vanlig handräckning och särskild handräckning. Ibland kan sökanden välja handräckningsform, t.ex. när den förpliktelse som önskas fullgjord har sin grund i en olovlig besittningsrubbning. Det ska klart framgå i din ansökan vilken handräckningsform som du önskar.

Vanlig handräckning
Exempel på vanlig handräckning:

•avhysning (eller i dagligt tal vräkning)
•överlämnande av lös egendom till fordringsägaren
•fullgörande av leveransskyldighet
•borttagande av egendom
•fullgörande av arbetsavtal
•verkställande av förbud
•beredande av tillträde.
---

Det är alltså något som KFM kan hjälpa till med, ofta med hjälp av polis.

Sv: FÅr det verkligen gÅ till sÅhÄr??

Och så undrar folk varför man inte vill sälja på avbetalning.... Om nya ägaren inte kan får ett lån på banken och göra "avbetalningen" dit så kanske man inte borde sälja hästen till dem.
(Menade inte ngt illa till TS).

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 871
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 422
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 494
Senast: iNHALE
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skickade iväg mitt ett år gamla sto till sin nya ägare i lördags. Avtalet var att jag skulle få betalt (av en "sponsor") när...
2
Svar
36
· Visningar
8 432

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II
  • Sabotage?