Får arrangören ändra förutsättningarna för tävlingen dagen innan?

S

Sofia_

Jag undrar om någon vet om arrangören har rätt att ändra förutsättningarna för tävlingen dagen innan? Det gäller en dressyrtävling som enligt propositionen skulle gått utomhus. Nu dagen innan tävlingen har arrangören skrivit på sin hemsida att tävlingen flyttas in i ridhuset istället.

Problemet är att min häst blir otroligt spänd i ridhus och jag skulle aldrig anmält mig till tävlingen om jag visste att den skulle gå inomhus. Vet någon om jag har möjlighet att få tillbaka min anmälningsavgift?

Sv: Får arrangören ändra förutsättningarna för tävlingen dagen innan?

Ja möjligheten att stryka sig pga det brukar erbjudas. Har du ringt och frågat?

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 934
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 675
  • Artikel Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och...
2
Svar
30
· Visningar
4 579
Senast: _Taggis_
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 355
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar