Får aldrig det röda av p piller?2

framtidens93

Trådstartare
Jag äter p piller ortonett novum , och jag får aldrig mens av dom.
Har ätit dom i 6 månader nu, och varje "mensvecka" så blöder jag inte, två gånger har det kommit några droppar, men resten av gångerna ingenting.
Har ju nu den pillerfria veckan, och sitter som vanligt med lite lätt mensvärk, men inget blod.

Någon som varit med om liknande? Aldrig hört talas om att det kan bli blodfritt=D

Mina förra p pilelr fick jag mens av varje månad.
 
Sv: Får aldrig det röda av p piller?2

vet att mens kan minska/utebli av zoely och qlaira, så inte helt omöjligt att det är likadant för dina? Ring din bm/gyn annars för rådgivning om du är osäker på hur det "ska" bli av just din sorts p-piller? :)
 
Sv: Får aldrig det röda av p piller?2

Tacka och ta emot??

Jag har hört om några som haft sån tur, men de flesta blir ju menslösa av minipiller.

/Lavinia
 
Sv: Får aldrig det röda av p piller?2

Tacka och ta emot??

Jag har hört om några som haft sån tur, men de flesta blir ju menslösa av minipiller.

/Lavinia

Jag gillar faktiskt att ha det, hahaha, ar nog ensam om det, men kanner mig frisk av mens:D
Har heller aldrig haft mensvark,forutom lite latt kansla i magen, samt haft lite mens bara, 2 dagar ca.

Kan det vara darfor, att jag utan p piller har sa lite, sa det forsvinner helt med
:mad:
 
Sv: Får aldrig det röda av p piller?2

Har mini-piller och slipper, tack och lov, mensen helt (hittills). Gestrina äter jag.
 
Sv: Får aldrig det röda av p piller?2

Jag har ätit cerazette i ca 10 år och har vart mens och mensvärksfri sedan dag ett! Dock så brukar jag göra ett uppehåll ca 1 gång vart 1.5 år för att se så att allt fungerar som det skall plus att om mensen uteblir helt så kan det orsaka benskörhet.

Att mensen och värken uteblir är jätte skönt då jag alltid lider av järnbrist efter mens plus att jag blir sängliggandes när mensen är fullt igång.
Dock så är det inte lika illa nu när jag gör uppehåll som det har vart innan. Kanske för att kroppen hinner återhämta sig mellan varven.
 
Sv: Får aldrig det röda av p piller?2

Jag äter synfase och är ibland mensfri. Inte alltid dock.
 
Sv: Får aldrig det röda av p piller?2

Att blödning uteblir är en av biverkningarna. Alltså inget konstigt.
 
Sv: Får aldrig det röda av p piller?2

Tycket du ska ringa din bm/gyn.. de rådet står iaf på bipacksedeln på många andra kombinstionspiller.
 
Sv: Får aldrig det röda av p piller?2

Jag äter Yasminelle och har inte haft mens sedan jag började käka dem för flera år sedan. Ingen av de barnmorskor jag träffat tycker att detta är konstigt utan alla har sagt att det är helt normalt. Jag bara tackar och tar emot.

Ibland kan det komma någon pytteliten blödning på en piller-fria veckan, men jag har aldrig behövt riktigt skydd.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Detta är en aning pinsamt men nu blev det ändrade planer och det har blivit mer "akut". Jag har gått på p-piller (de blåa och gröna) i...
Svar
5
· Visningar
1 883
Kropp & Själ Nu söker jag bukes kunskap- och erfarenhetsbas, speciellt den kvinnliga sidan av buke i första hand då jag själv tillhör den sidan och...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 501
Senast: em-pirre
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 348
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok För en dryg vecka sen så kraschade mitt minneskort i mobilen. Jag har backupat lite halvhjärtat då och då, men nu var det tyvärr ett tag...
Svar
0
· Visningar
436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp