Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror också att det är bra, men sedan oroar jag ju mig för min hästs gasfickor och det faktum att hon inte tycks förstå sig på gångarten skritt .
Nej, inte vet jag angående 2/3 hov men så sa i alla fall hovslagaren. Och, nej, han sa INTE att hon då var fullt frisk utan att man vid den tidpunkten kan börja belasta hästen lite mer.
Jag minns inte riktigt detta med din hästs gasfickor.
Jag lärde mig ngt nytt idag. På röntgenbilderna ser det ut som om min häst har en liten tunn spricka dvs ett slags tomrum längs med ytterhoven (inte alls i närheten av hovbenet). Det skulle kunna vara en liten hålvägg men är troligen bara en bild av att lamellerna är breddade i den delen. I och med att de är bredare där så är vävnaden utdragen, mer gles än vad den ska vara. Detta ser då ut på röntgen som ett litet tomrum. Det är tydligen mkt vanligt efter ett fånganfall och inte ngt man måste oroa sig jättemkt för. Är det ngt liknande du menar?
Japp, jag tycker att det låter som om din häst definitivt är på bättringsvägen !
Enligt min hovslagare syns gasfickorna som skuggor på röntgenbilderna. Vet inte heller om det är samma? I vilket fall som helst menade han att hoven är svagare där, och att man därför bör ta det väldigt lugnt med hästen tills den delen av hovarna växer ut. Det är ju bara det att hästen inte riktigt förstår det...
Det är ingen fara att sulan är låg- tvärtom. det är brytningen i lamellerna som gör mest ont- hovväggen.