T
tya
Sv: Fångtråd del 2
Hovsl sa att hon har deformerade framhovar,nämnde ngt om kronranden,sa att ngn fräsch hov inte kan växa ut igen.
Tån är den lägsta punkten på Julies framhovar,kan försöka lägga in en bild i kväll.Att det inte står rätt till är jag klart medveten om,men alltid nyttigt att utbyta erfarenheter med er andra.
Har du inga röntgenbilder att gå på.
Du kan få indikationer på hur hovbenet ligger med blotta ögat, men inte veta säkert som jag har fattat det.
Fångränder visar om det finns en rotation och i sulan kan du se blåmärken/blödningar från hovbenet om det ligger närar sulan. Och ibland kan man väl också se en "nerbuktning" av sulan om hovbenet trycker upifrån. Men som jag har förstått det är det inte säkert att man ser dessa tecken och de är ju bara en indikation på att något är fel inte hur alvarligt det är.
Dubbelsula vet jag inte så mycket om, men skulle tro att man behöver röntgen för att se det.
Hovsl sa att hon har deformerade framhovar,nämnde ngt om kronranden,sa att ngn fräsch hov inte kan växa ut igen.
Tån är den lägsta punkten på Julies framhovar,kan försöka lägga in en bild i kväll.Att det inte står rätt till är jag klart medveten om,men alltid nyttigt att utbyta erfarenheter med er andra.