Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur överviktig VAR hon
Min gick ju ner 6 kg o såg ut som han hade gått ner 40-50 kg. M a o hade de karaktäristiska ställena försvunnit på vad Alex definitivt hade kallat för svält- 6 kg hö på 630 kg-tydligen ej så överviktig kuse.
HUR illa är lucern med melass btw? (och går det bli av med melasseländet på något vis, typ skölja eller nåt?)
Lucern känns sådär iom MJ-innehållet iofs, är väl högt MJ sett till proteinet (där är ju t ex KPG mkt bättre), samtidigt är det väl bland det 'säkraste' att ge. Men det var det där få tag i melassfritt..
Jag minns att jag mätte henne med måttbandet i julas, kommer inte ihå vad det visade bara att det var ganska otroligt! Men har nu insett att det kanske var ngt så när OK ändå.
Men jag har jämfört med Hennekes skala och enligt den så har hon tappat en hel del. 60 kg var kanske att ta i. Jag vet ju egentligen inte.
Jag antar att det, i alla fall teoretiskt sett, finns risk för ytterligare rotationer/sänkningar om man inte lyckas häva det akuta stadiet?
Ang proteinet så dina är vuxna va, eller minns jag helt galet? Herrn här är ju 3 år.
Vet inte om någon citygross här, men ska googla. Har alla butiker samma sortiment? (Dvs har de melassfri lucern överallt)
Finns ju två ställen här där det ena är ÅF för kvarnbyfoder och det andra för DanGrönt, men ingen av dem har iaf förr haft det melassfria hemma, och var då (ska göra nytt försök nu) inte så pigg på ta hem.
delvis knapplån
Jag som tyckte det gick så bra med min lilla häst.
Men jag tyckte hon gick lite konstigt när jag tog in henne på em. För en liten stund sedan skulle vi gått kvällspromenad. Jag vågade inte fortsätta utan gick hem igen. Man kan inte säga att hon haltar men hon gick inte heller helt normalt och har en ngt märkbar puls i HF. Hon åkte in i boxen igen tillsammans med lusernhack i stället för ett par timmar i hagen.
Jag hoppas att det bara är ngt vääldigt tillfälligt.
Jag var bara tvungen att skriva av mig - tror jag blir galen - det är snart ingen i familjen som orkar med min oro.
Ett Insulinprov är enkelt att ta. ( man brukar ta både glukos och Insulin från samma prov, dock ej vanligt med högt blodsocker på de insulinresistenta hästarna )
Mina är vuxna.
Det är klart att de ska ha tillräckligt med proteiner. Jag menade mer att det gör inte så mkt för min del om lusernet inte är det lusernfoder som innehåller mest protein.
Jag vet inte om de har samma sortiment överallt, vet inte ens om alla har hästfoder. Grannbyn här hemma har en CG affär med ett stort sortiment. De har en tjej som har egna hästar och då kan en hel del, en granne till oss som sköter den avdelningen så den är nog bättre än de flesta.
Jag är rätt nöjd med hur mkt hon har gått ner oavsett hur många kg det nu än är. Jag skulle naturligtvis ha mätt med måttbandet när hon vägdes men allt var så jobbigt då så jag missade det.
Har ni inte City Gross i närheten? Där köper jag både pellets och hack utan melass.
Ah, jag missförstod dig. Jag trodde du menade att han kan äta hö, det gör inte så mkt, han får i sig nog protein ändå. Men då är jag helt med. Frågan är dock hur mkt lucern man törs ge för energins skull, men det blir ju ändå mindre chansning än bara höet.