FÖRLÅT. Det här hör inte till tråden, inte alls egentligen. Jag känner bara ett starkt behov att få det ur mig.
Men som stammis inom psykiatrin (dock ej rättspsyk) måste jag säga att dina inlägg skrämmer mig. Ditt sätt att bemöta andra i diskussioner, din människosyn och ditt framhävande av dig själv ger mig en väldigt obehaglig klump i magen vid tanken att möta på sådana som dig när jag mår som sämst.
Om man jobbar inom psykiatrin, borde man inte vara lite mer öppen för olikheter då och inte göra äckel-smiley och banka-huvudet-i-vägg-smiley om någon har en åsikt som går emot ens egen? Jag ser framför mig hur jag sitter i terapi, min terapeut håller inte med mig och börjar dunka huvudet i väggen för att jag är så dum och korkad och inte vill förstå
Jag inbillar mig även att någon som jobbar inom psykiatrin borde vara ganska påläst om mänskligt psyke? Jag vet inte om du jobbat inom även rättpsyk, fick den uppfattningen av något inlägg, men isåfall borde du ju VERKLIGEN känna till att extremt långa och hårda straff och dödsstraff inte fungerar. Alls. Se bara på t.ex. USA eller de värsta fängelsena i olika länder i Sydamerika. Snarare ökar det både antalet brott och grovheten på brott. Om en våldtäkt och ett mord ger i princip samma straff, då kan en ju lika gärna mörda sitt offer också. Och eventuella vittnen. Det lär inte minska brottsbenägenheten.
Sedan att du menar att det finns "normal psykisk sjukdom" och "onormal psykisk sjukdom" är ju också lite skrämmande, på flera olika sätt.