Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
min är heller inte tjock, han är snarare lite åt det tunna hållet. så det är nog ingen automatik i att tjocka hästar får fång. endast om dom är tjocka pga IR kanske.
ja, men frågan är om hästen var eller hade anlag för IR innan den blev överviktig? vet man säkert att övervikten utlöste IR och inte tvärtom?
okej, ungefär som hur väldigt feta männsikor får typ2 diabetes då.
det jag har läst om IR har jag förstått det så att hästar som har det har väldigt lätt för att gå upp i vikt, pga störningen. stod en artikel om det i horse&rider för ett tag sen bla. men det kanske inte stämmer?
ja, men frågan är om hästen var eller hade anlag för IR innan den blev överviktig? vet man säkert att övervikten utlöste IR och inte tvärtom?
okej, ungefär som hur väldigt feta männsikor får typ2 diabetes då.
det jag har läst om IR har jag förstått det så att hästar som har det har väldigt lätt för att gå upp i vikt, pga störningen. stod en artikel om det i horse&rider för ett tag sen bla. men det kanske inte stämmer?
Jag har nog förstått det som att fettvävnad kan utlösa IR.
Hur funkar det med blödning och verkning osv.. Om man hittar blod mellan lamellerna, borde inte den blödningen vart när den delen av hoven växte ut, dvs några månader tidigare. Eller kan blodet rinna ner mellan lamellerna?
och vad är en stengalla?