Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
räcker fortfarande inte. ^^
I och för sig så sparar gräset energin när det är kallt på nätterna och det blir mycket kolhdrater i gräset. Men å andra sidan så får ju många hästar fång när gräset skjuter fart på sensommaren, alltså andraskörden. Jag tar istället förstaskörden men inte så tidigt slagen. Det handlar ju även om NÄR man slår.
Nu har det ju blivit varma nätter och energin har gått åt till att växa och framför allt det har blivit fibrer i gräset. I andraskörden kanske du inte får samma fiberhalt och den är viktig.
Att jag ska lyckas bli klok på detta med pulsen har jag gett upp. Även om jag tycker att det framgår i den andra tråden att hästar kan ha puls även i hovväggen. Mina har aldrig haft vare sig det eller ngn annan tydlig puls. Däremot har de en svag puls ibland i kotan tur är kanske det annars hade de kanske inte varit levande.
Men jag hoppas också på svar från någon annan.
Puls i hovväggen kan man inte känna däremot kan man känna på ett ställe över själva hoven.
kl
hur lever era fång hästar? grushage?
går det ge en fånghäst ett anständigt och värdigt liv?