Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Krulidut skrev:okey Foderjäst vad är det i mer detaljer??
jag ska ge han lusern och mineraler det är vad jag komit fram till en så länge....
år
arabia skrev:Såg att Spillers hade ett som de kallar Happy hoof, kan det vara det du menar? Men det är ju inget kraftfoder o det var ju det vi pratade om.[/QUOTE
Tänkte väl mer på High Fibre Cubes.
Har själv använt såväl Happy Hoof som High Fibre Cubes.
När jag tittade på kraftfoder till min fånghäst kollade jag på andelen stärkelse, fett och fibrer. Långsamma kolhydrater....
Acacio skrev:Foder jäst är ett jäst pulver som innehåller mycket b-vitaminer. Jäst har också en stabilicerande effekt på tarmfloran. Foderjäst kan du köpa i 7kg hink = ca:180kr el. 25kg säck. Foderjäst kommer från Lactamin och kan köpas i granngårdenbutiker. Jag ger mina 1/2 dl om dagen. Du kan ge upp till 1dl. På köpet får du bra hovar och en glansig hårrem.
Jag hade inte gett en fånghäst Luzern. Hö och Halm är ett mycket bättre alternativ.
Acacio skrev:Jag hade inte gett en fånghäst Luzern. Hö och Halm är ett mycket bättre alternativ.
cassina skrev:arabia skrev:[/QUOTE
Tänkte väl mer på High Fibre Cubes.
Jag kan inte svara för vad High fibre cubes för det står inget om vad det fodret innehåller.
Krulidut skrev:vad bra
hehe i hans hage som han ska gå i.. Den kan väll inte kallas ur mockad fast den är väldigt ren endå..
det är (?) tror det var väte haltig jord och där trivs nässlor så jag ska slå av dom och låta dom ligga i solen sedan så kan man bara utfodra det??
kan man blanda det i höet??
är det nån som ger sin/sina fång hästar/ponnyer vitlök?? det är nått jag har funderat på ett tag nu.. kan dom äta vitlök??