fanfanfan *sur som....grrr*

Haukur

Trådstartare
Har setat å läst "katten-kissar-inne-trådar" å nästan setat å smågarvat åt era muppiga katter som inte använder lådan...
Tills igår när yngste hannen (7 mån) satte sig å kissade i klösträdet! Kattjävel! Sen idag hörde jag hur han började krafsa i hallen, då hade han redan kissat på hallmattan! *morr* fan va sur ja e!
Har funderat på varför han gör så...
Kanske håller på å bli könsmogen?
Protest? För vad?
Kattsanden? Ska testa å byta men d har juh funkat bra hittillis..
Kanske inte vill dela låda m andra hannen?
Kanske blev stressad i helgen när andra hannen va på utställning å han va hemma själv?

Åhhh.. ja vet inte!
Va ska ja göra? Är juh orolig för att den andra hannen (8mån som dessutom är mer "hannig") ska ta efter beteendet å orolig för att sambon ska tröttna å omplacera katten!

Igår när han pissa tog jag honom på bar gärning å bar bort honom till lådan, idag märkte ja d inte förrns efteråt...

Ska man ta undan alla mattor å textilier så han inte har nåt mysigt å kissa på?

Ska kastrera honom så fort sommöjligt efter nyår (skulle gjort det nu om det inte vore för att vi ska resa bort över jul).

Behöver hjälp å råd!!

Sv: fanfanfan *sur som....grrr*

Oliver blev könsmogen för drygt två veckor sedan, han skulle till att kissa i sängen men tyvärr (för honom) så satte hans sig på täcket rakt över min fot. :devil: Han försökte inte kissa i sängen något mer efter det... :smirk:

Han började också att sitta vid dörren och skrika ut hur hemsk matte var som inte släppte ut honom till alla vackra flickor som finns där ute. Sambon och jag sov extremt dåligt i en veckas tid. Förra onsdagen rök kulorna och nu har jag fått tillbaka min kelkisse igen. :love:

Olivers könsmognad kom fort (jag hade inte tänkt att kastrera honom förrän i februari) jag blev helt tagen på sängen utav förvandlingen av min söta hankatt till ett vrålandes hormonstinnt tonårsmonster som skedde över en natt.

Senast ändrad av en moderator:

Kastrera så fort du kan få tid..... Tills dess är det nog tyvärr bara att plocka bort allt som han kan kissa på som inte går att tvätta. :crazy:
Om den andra hannen är mer "hannig" så kanske beteendet varit undertryckt och kom fram när denna kisse fick vara ensam hemma. Alla som blir könsmogna markerar inte inne men många.
Det är klart mest sannolikt att det är könsmognaden som ger beteendet, att fundera över andra orsaker innan han är kastrerad ger nog inte så mycket om han verkar frisk och kry i övrigt.

tack för svaren!
Jo, han verkar frisk och är jättemysig å trevlig i övrigt... Skriker dock lite mer okontrollerat än tidigare... Förut skrek han bara vid ögonkontakt nu gapar han mot dörren...

Ju fortare du kan kastrera, desto lättare är det att bryta beteendet. Efter nyår räcker säkert, annat om man talar flera månader/år.

ok, va bra! Vill inte kastrera förrns efter nyår för vi ska resa hem till släkten över jul å det innebär ju ett stressmoment för katterna så det är väl dåligt läge att kastrera nu... Men efter nyår så ryker dom förbannade kulorna;)

Bara orolig att den andra hannen ska börja lika dant, för han ska användas i avel och kan inte kastreras före sommaren...

Det är ju alltid en risk med hanar. Därför har jag bara honor :smirk:
Hanen i min kull är fertil och nu 1 år, strilar inte men har heller aldrig parat. Kanske skulle han börja strila om han fick para.

smågarvat hmm :D

Mvh Zaria
i vild jakt på tvättid & vansinnigt arg på just utslängd kattpojke som precis kissat ner halva sängen,bäst för han att han håller sig ute ett BRA tag till,Zarias vrede är inte att förakta :devil:

Liknande trådar

J
Övr. Katt Vi har flyttat till ett ställe och vi har tre katter en kastrerad hanne och två hon katter, Ena katten ville inte flytta med på grund... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 622
Senast: Gold
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bichon havanais
  • Valp 2025