Fan ska jag göra med bebisen?

Eagle87

Trådstartare
Jag flyttade till Dubai en månad sen, och lämna min Leo (4 årig bengal katt hane) hos min morbror som hade lovat att hand om honom tills att jag kom hem. Han trivdes jättebra där, o lekte och gick ut allt. Men nu helt plötsligt har morbror blivit allergisk, och jag övertala han att gå till läkare och skaffa allergi medicin, men enligt läkaren så finns det inget hopp, han måste göra sig av med Leo. Bad även en kompis ge honom sin medicin men nope funka ej enligt honom. Vet inte vad jag ska göra......

Har inga kompisar som kan ta hand om honom, alla har andra katter som han inte skulle gå ihop med, eller småbarn som han inte gillar, eller bor dom i lägenhet och han är utekatt.. Jag kan ju fan inte sälja han heller ti n¨ågon jag inte vet vem det är, han betyder ALLT för mig o är verkligen en personlig katt..

Är det värt att komma hem? Kan tillägga att jag inte trivs sådär jättebra här, men å andra har jag börjat få lite jobb så de här är inte helt rätt tid att åka..

Tack för er som orkat läsa igenom,o är säker på att de flesta här förstår hur mkt djur betyder för en.. RÅD TACK.....

Sv: Fan ska jag göra med bebisen?

Hade gärna tagit mig an honom om vi inte bodde i lägenhet, förvisso får våra katter gå ut men inte nu för grannen kan inte hålla koll på sina små hundar, de har attackerat vår ena katt så vi vågar inte släppa ut henne eller den nya nu...

Hade du tänkt sälja eller låna ut honom tills du kommer hem? Jag tycker det känns lite... Onödigt att åka hem bara för en katt inte kan bo kvar hos ens morbror, jag tycker du ska stanna och försöka hitta en lösning, sälja till någon som har referenser.
Kolla med någon bukare i kattforumet? :)

Jag tycker din morbror ska gå till en annan läkare! Självklart finns det mediciner som fungerar.

Antingen hamnade morbrorn hos en anti-djur-läkare eller så är det en ursäkt för morbrorn för att han inte längre vill ha katten hos sig.

Klart det finns mediciner som funkar?

Min mamma är jätteallergisk mot pälsdjur, och vi har 4 katter, 1 kanin och 1 chinchilla inne.

Fast jag tycker inte att det är så konstigt att man inte vill fortsätta att vara kattvakt om man blivit jätteallergisk...

För att svara på ursprungssfrågan, skitsvårt, sätt ut annons för "fodervärd"? värt ett försök..

var i landet gäller det? har en kompis som varit kattvakt åt ett par bengaler ngr månader lite då och då. skulle kunna höra mig för.

jag tror oxå att han överdriver de hela, jag är allergisk mot katt hund häst.. och jag tar medicin, jag får hög febe o snuva o astma utan medicin men medicin funkar det jättebra...
Jag bor i Stockholm,jag kommer hem första veckan i mars,så det är i princip bara 1 o halv månad.. Mår katter dålig att flytta så mycket hit o dit da? Jag har hört de..

kl

Det är inte säkert att han överdriver. Min sambo är allergisk mot pälsdjur och har vid flera gånger i långvarig kontakt med katt och hund fått allergishocker som satt sig på andningen vilket är allvarligt. Detta trots allergimedicin. Då är det inte så roligt att vistas runt pälsdjur... Vet ju dock inte om det är så i detta fallet.

Om det bara är tillfälligt så kan väl katten bo i lägenhet så länge? Om jag var du så skulle jag hellre se att den bodde i lägenhet hos en kompis än fick vara ute hos någon okänd person.

Oavsett om han överdriver eller inte så är det hans sak att avgöra om han vill fortsätta att ha katten. Jag har full förståelse för att man inte vill det om man är allergisk. Alla är olika mycket känsliga och bara för att vissa kan vara med djur fastän de är allergiska betyder det inte att alla kan det. Katten är ditt ansvar, inte hans.

Angående var katten ska vara så håller jag med Trani.

mmm men den enda kompis ja känner har 2 småbarn en är typ 2 och en 4,som är ganska aggresiva mot djur och så en stor boxer hund..så de funkar nog inte,vet inte va ja ska göra faktiskt :( jag vet att han är mitt ansvar,men min morbor har vart allergisk förrut så jag sa det till honom han ba neeej de är inga problem såklart ja ska passa honom tills du kommer tillbaks och nu när jag är här så backar han och hotar med att gå och lämna katten ensam hos mig om jag inte hittar en lösning...

Ang allergi så kan man åka på allergisk alveolit om man har otur. Vi hade en patient som bott på lantgård i många år och inte tålt ngt vad det nu var där, hon hade så nedsatt lungkapacitet att hon knappt kunde byta gardiner eller diska utan att bli riktigt andfådd. Och så kommer hon få leva resten av sitt liv. Det är det INTE värt. Och kattallergen är starkt allergen till skillnad mot tex hundallergen.

TS: Förstår att det känns hemskt :crazy: Det är ju ens bebisar. Och jag tycker det e fult att hota med att lämna katten själv, med hot kommer man ingen vart.. Men om du nu tagit dig till Dubai, försök lösa det. Du lär ju inte åka tillbaka? Och då är det ju en once in a lifetime. Jag har två hundar själv annars hade jag lätt erbjudit mig, älskar bengaler, och det finns det säkert många som gör! Annonsera på ngt bengal-forum? Kontakta nån uppfödare i närheten? Kontakt den du köpte katten av kanske?

Hoppas det löser sig!!

Ja, det framgick ju inte riktigt i ditt första inlägg.

Jag bor i Stockholm,jag kommer hem första veckan i mars,så det är i princip bara 1 o halv månad.. Mår katter dålig att flytta så mycket hit o dit da? Jag har hört de..

Beror på hur katten är. Vissa kan tycka det är jobbigt, de som är lite skygga av sig. Min ena fetknopp tycker snarare att miljöombyten är lite spännande. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
15 908
Senast: Bri
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 925
Senast: Lager
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 848
Senast: Amk
·
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
89 682
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar