Hur gick det med detta? Bättre organisation denna gång?Skall försöka prata med överdomaren i god tid så jag får gå före alla. Annars kommer hela tävlingen bli försenad.. hehe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gick det med detta? Bättre organisation denna gång?Skall försöka prata med överdomaren i god tid så jag får gå före alla. Annars kommer hela tävlingen bli försenad.. hehe
Hur gick det med detta? Bättre organisation denna gång?
Så mycket bättre. Fick startsignal direkt, skulle få gå före i kön om det behövdes, men det gjorde det inte. Jag hade 42 min på mig emellan 2 hästar och det gick utan problem. 4 klasser igång samtidigt.Hur gick det med detta? Bättre organisation denna gång?
Fast pausa under åskväder är ju ett svårt ställningstagande, rätt som det är så smäller det ju bara o hur ska man kunna veta? Plus att hela tävlingen förskjuts o det blir rätt besvärligt. Sen menar jag inte att man SKA rida när det blixtrar men det är svårt som arrangör att veta när man ska dra i bromsen.
Enl mig så var det EN knall som var för nära och skulle man pausat för att slippa den hade man fått ha paus typ 8-12. Inte görligt. Men visst var det läskigt när den kom!
Enl mig så var det EN knall som var för nära och skulle man pausat för att slippa den hade man fått ha paus typ 8-12. Inte görligt. Men visst var det läskigt när den kom!
Hållern med. Upptäckte dock att jag blev betydligt mer skraj än hästen, haha
Hubbe red jagJag minns inte ens vem du red då eller vad resten av hästarna gjorde
Hubbe red jag
Säva har i mitten på september, vet jag, om du vill ha en snäll bana.Idag har jag hopptränat för första gången sedan olyckan! Det gick jättebra och nu håller jag utkik efter terrängträning.
Jag vill ju ha min egen tränare också...Säva har i mitten på september, vet jag, om du vill ha en snäll bana.
Säva har i mitten på september, vet jag, om du vill ha en snäll bana.
Är väll bara att rida efter underlaget och inte flänga runt där varje dag .Jag har hittat en träningsgaloppbana typ 7 minuter från mitt stall! Och varit där och galopperat idag!
Så skönt att hitta den banan, för det är lögn i hvete att lyckas få kondis på hästen när man mest har skrittmöjligheter på sina uteritter. Plusset hemma hos oss är att vi har branta backar, men att galoppera är svårt att få till.
Hittills så har jag åkt till Göteborg Galopp , jättekul, men tänk er att sitta med hästtransport genom Tingstadstunneln i rusningstrafik. .
Så jag tycker noll trafik och 7 min bort är perfekt, hästen kommer inte krokna nästa säsong iaf. (värre med mig kanske)
-- Nu är det så här att några av mina hästkompisar inte alls tycker det är bra att träna på galoppbana, för på träningsbanan är det för djup sand och det är dåligt för senorna säger dom. Men om galoppfolk gör det så borde väl jag kunna göra det? Man får ju vara lyhörd och inte köra skiten ur hästen för det är ju tungt, men han tycker det är kul iaf. Och så får det bli roadwork i morgon.
Men vad säger ni? Vad har ni för åsikter om konditionsträning på relativt djupt underlag?
Ja sköter man det så blir det ju bra underlag. Är mest van vid gamla eftersatta galoppslingor som blir väldigt tunga efter regn. Bättre när det är torrt och sanden är lättare.Jomen @Buck .. när det har regnat så är en sådan bana hårdare och lättare, en torr bana är tyngre och djupare. Man harvar och plattar till och på Göteborg Galopp så vattnar man för att sedan köra typ vägskrapa över.
Tänk dig strandsand. Och strandsand är inget jag skulle vilja hoppa på eller träna dressyr på. Så frågan är hur illa är det ? Galoppmänniskorna tar ut sina hästar ca tre ggr i veckan på underlaget, min hopptränare skulle aldrig låta sina hästar sätta sin fot på det..
Jomen @Buck .. när det har regnat så är en sådan bana hårdare och lättare, en torr bana är tyngre och djupare. Man harvar och plattar till och på Göteborg Galopp så vattnar man för att sedan köra typ vägskrapa över.
Tänk dig strandsand. Och strandsand är inget jag skulle vilja hoppa på eller träna dressyr på. Så frågan är hur illa är det ? Galoppmänniskorna tar ut sina hästar ca tre ggr i veckan på underlaget, min hopptränare skulle aldrig låta sina hästar sätta sin fot på det..