Jag som smygläsare sen flera år tillbaka måste bara skriva ett stort grattis till er. Och så himla fantastiskt att se en så glad ryttare. På varenda bild.Min fina lilla grå
Fotograf: Victoria Johansson, https://www.facebook.com/FotografVictoriaJohansson/
Alltså jag har fortfarande inte fattat att det faktiskt var jag och lilla grå som startade fälttävlan i lördags, kändes helt overkligt när vi väntade på vår terrängstart också Har fått massa fina bilder o film också, jättekul!
Hästen hade ju vetcheck på tisdagen och jag var heeeeeelt inställd på att han inte skulle vara fräsch så jag hade mer eller mindre släppt all förberedelse. Dessutom har jag ju varit lyxpraktikant hos mini o chefen i veckan så har inte riktigt hunnit tänka så mkt mera. Måndagen så hoppade vi lite och det kändes bra. Vi hoppade jättehögt (5 cm högre än 95 ) och jag var knappt rädd. Onsdagen hade vi uteritt på ridlägret. Torsdagen red jag program och det gick typ inte alls bra utan min häst (?!) drog i tyglarna och drog upp huvudet. Aldrig blir det lagom
Framridningen till dressyren försökte jag göra som chefen sa på träningen och den kändes jättebra! Jag var så himla glad att jag nästan började gråta! Första gången ever jag lyckades lugnt o fint bara rida honom rund utan att stressa när jag tyckte det gick lite långsamt. Tog ju bara typ ett halv varv innan han började bjuda själv o han var så himla fin! Inte en enda gång försökte vi sno tyglarna från varandra eller att han gjorde sig rak o trillade isär. Och jag kunde ha lättare kontakt och känna att han var fri att röra sig framåt o att nosen o formen var helt okej. Inne på banan blev jag lite stark o vågade inte riktigt lätta o lita på att han skulle hålla ihop o bara ta fram nosen lite. Domaren påpekade det mkt o gav oss oförtjänt mkt poäng tyckte jag, haha. Men förutom det så kändes det faktiskt väldigt bra! Så kanske var därför. 67 % gav 49.5 straff.
Resterande foton tagna av Linda Vallenhag:
Dressyrfilm: