@Alexandra_W , vad skönt att man inte är ensam!
All analys är välkommen
Jag är absolut ingen expert utan försöker rätta till allt så gott det går.
Det ÄR en häst med mycket motor, och springa fort är det bästa hon vet. Jag har inte heller något emot farten om det är plan mark på vallen eller grusvägen, men hon ska ju inte dra iväg för det., och är det ett hinder på vägen man ska över vill jag gärna ha lite kontroll. Jag känner mig oerhört trygg på hästen när vi hoppar och i sprången. I banhoppningen funkar det bättre, men där har vi ju tränat lite mer också
Vi ska träna mer, och jag ska träna bort mina brister, det gäller bara att ha hjärnan med hela tiden och inte glömma att tänka när man rider !
Jag tror sadeln inte ligger bra eftersom hon både har flugit i luften och stått på bakbenen när vi har hoppat i den, vilket också hände i vintras med en annan sadel som inte heller låg bra. Emellan hade jag en annan sadel som är den som hittills funkat bäst hoppmässigt (och ute i skogen), men den behöver jag stoppa om, bossorna är olika stora. Sadelutprovaren jag hade ute var ju inte sadelmakare (mutter, aldrig mer den avsaknaden av kombo säger jag), så den personen gjorde inget åt den sadeln. Försökte få tag på en sådan, men fick aldrig något svar, så jag tog Sadelutprovaren i ett desperat försök att få reda på om utrustningen jag hade var ok innan vi stack på semester med ponnyn. Men jag kommer inte ta ut den personen igen.
Dressyrsadeln verkar vara ok, alltid något.