Ja, det är både spännande och läskigt! (Min första egna)Men då har du iaf en bebis att se fram emot!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är både spännande och läskigt! (Min första egna)Men då har du iaf en bebis att se fram emot!
Ja, det är både spännande och läskigt! (Min första egna)
OMG nu fick jag dåligt samvete. Fick just reda på att Hubertusgänget hade fixat extra fika o sånt för mig för att jag fyllde femtio och sånt. Och jag kom inte på fikat..
Jag fattar inte?
" få ordning på banhoppningen först"
Hur många av oss galningar hade börjat med FT då? Det är ju banhoppningen som är det svåra!
Jag fattar inte?
" få ordning på banhoppningen först"
Hur många av oss galningar hade börjat med FT då? Det är ju banhoppningen som är det svåra!
Eftersom jag känner @Krumelur så har jag svårt att tro att hon menade nåt illa, tvärtom var det nog ett försök till pepp då hon, liksom jag, tolkade ditt inlägg som att du hade ett mindre problem med banhoppning. När du nu klargjort att problemet är viss dödslängtan hos din pålle så förstår vi nog alla bättre.Du kanske skulle kolla vad det innebar innan du raljerade?
Jag tar iaf inte ut en häst som blir så taggad av hinder att den går ifrån mig i terräng. Särskilt inte när den hoppar hur galet den än kommer. Det är en sak krascha bomhinder, en annan med fasta hinder.
Så det handlar om säkerhet, både min och hästens. Vi måste få bort att det är rent som lotto mellan fina nollor och plockepinn. För vi kommer slå oss fördärvade annars.
OM hon stoppat när hon ligger helt fel skulle jag gärna ta ut henne redan nu, men inte iom att hon glatt chansar även ur närmast omöjliga lägen.
Eftersom jag känner @Krumelur så har jag svårt att tro att hon menade nåt illa, tvärtom var det nog ett försök till pepp då hon, liksom jag, tolkade ditt inlägg som att du hade ett mindre problem med banhoppning. När du nu klargjort att problemet är viss dödslängtan hos din pålle så förstår vi nog alla bättre.
Jag kan inte se nåt fel i att börja med terräng o sen fortsätta med banhoppning. Hur jag menar? Jo, de flesta hästar verkar förstå terränghinder lättare än färgade bommar, jag har haft ett flertal unghästar som inte fattat vitsen med målade bommar förrän jag först hoppat terränghinder med dom.
Så har man en häst som inte är jättebra i banhoppning så kan man faktiskt få hjälp genom att träna terräng. Naturligtvis finns det motsatsen också men dom ska nog inte hoppa terräng överhuvudtaget.
@Alexandra_W vad är det för häst du har nu? Fullblod?
Idag har vi galopperat fort, fort på isen.
Det var skitkul, men jag känner nu efteråt hur stum jag blir i låren av att stå i lätt sits. Mer träning.
Sedan är jag fortfarande nojjig över hastigheten, enligt runkeeper kom vi upp i 21 km/h och jag tyckte det gick svinfort! Begriper inte hur vi ska klara 24 km/h MED hinder.
Nu blir det ingen mer ridning på isen, utan istället tar vi tag i backträningen, som ger mer flås och styrka utan att det går fort.