Fälttävlanskurser för vuxna

Wembley

Trådstartare
Vi är två "fullvuxna" ryttare med egna hästar som vill träna fälttävlan. Någon som har tips på weekend eller längre fälttävlanskurser som riktar sig mer mot vuxna?

Helst under försommaren, gärna med god mat och trevligt boende, men där träningen är ändå den viktigaste delen. Helst så nära Västsverige som möjligt.

Vi vill inte åka på något barnridläger, men naturligtvis gör det inget om det finns ungdomar och barn med, men i allafall lite blandade åldrar och utan "ridlägeraktiviter". Mycket tacksam för idéer, från en som inte vuxit ifrån tjusningen med terrängträning! :bow:

Sv: Fälttävlanskurser för vuxna

Uffe J har kurser (både helg- och veckokurser) ute på Runsten, strax utanför Sthlm. Söker du på Runsten på google hittar du deras hemsida och mer info.

:bow: Tack för tipset! Någon som har erfarenhet från Nilslund?

Jag har varit där flera gånger både på kurser och enskilda träningar och tycker att det är helt ok. Jag väntar med att anmäla i år då jag väntar med spänning på vilken inbjuden tränare det blir på "andra kursen" där.

Brukar gästtränaren vara duktigare än ordinarie eller vill du bara ha omväxling? :)

Den ordinarie kan jag åka och träna för när som helst då det är "hemmabana" för mig, alltid kul att träna för olika tränare och den som brukar (iallafall de två senaste åren) komma dit är helt suverän!

ok. Är det JL som brukar komma dit? Tränade ett par ggr för honom på hans hemmabana i slutet av 90-talet och det var väldigt givande :)

kan hålla med murray om runsten.
Stället ska vara helt otroligt fint enligt dom som varit där och blandade åldrar.

Finaste stället jag varit på. Tre vattenhinder finns det i dagsläget på terränbanan med planer på att bygga ett fjärde. Många variationer/storlekar på diken och många flyttbara hinder, dvs stora möjligheter att kombinera div olika hinderkomplex som man vill.

Jag som är 19 hamnade i en mellanålder. Många vuxna och sedan en del tonåringar.

Lite långt att åka :( annars skulle jag rekommendera Hofors :love:

Inte så flashigt ;) som Runsten mm, men betydligt billigare, jättefin bana, mysigt ställe, och du behöver inte oroa dig för att inte få jobba :angel:

eller hur...:rofl::devil: slavdrivar stället numero uno???:eek:

Japp, skulle nån elev lämna min lektion utan att blivit svettig skulle jag bli grymt besviken :D

Du vet... man kan inte vila sig i form, svävande på rosa moln, för då blir det platt fall förr eller senare :p

jag har vart på Nilslund:bump:
har ridavstånd dit :rofl:
där är mycket "äldre" ryttare, dock inte jag:angel::angel:
man lär sej mycket och får träna både i grupp och enskilt, och kan även ta ftkortet där.

Japp, skulle nån elev lämna min lektion utan att blivit svettig skulle jag bli grymt besviken :D

Du vet... man kan inte vila sig i form, svävande på rosa moln, för då blir det platt fall förr eller senare :p

Jamenåhhh, alltså lilla jag tolkade ju det hela som att dina elever fick slita med att bära/bygga hinder osv...:o Jag är ju i grunden blond...men med tanke på vissa av era dressyrresultat (läs breeders...:angel:) så förknippade jag inte ordet "arbete" med träning hos er....:rofl::devil:

Jag såg dig där i somras :D

OnTopic: Håller med om Runsten, högkvalitativt ställe med bra träningsmöjligheter både när det gäller tränare och material/banor.

Lägret jag var på var seriöst, inga lägeraktiviteter utan fokus låg på träning helt enkelt. Skönt!

Runsten låter helt klart som ett drömställe! :) Men vi får se vad min budget medger, för de ligger i övre prisskiktet. Jag vill gärna ha med mig några vänner och tror tyvärr att prisbilden är lite hög för dem.

Jo det tyckte jag också från början, men när jag åkte därifrån kände jag att jag lätt skulle betala för en vecka till!

Finns ju kortare kurser som kostar mindre, men du kanske vill ha ett veckolångt?

Ganska många mil för oss att åka, så det hade varit kul med ett längre. Får se, det ser verkligen frestande ut på hemsidan :d

En fråga till dig som varit på Runsten; tycker du att kurserna är lämpliga för hästar som är gröna? Min nuvarande häst har tränat terräng 3 ggr förut och mina vänners hästar ännu färre ggr.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 119
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 934
Senast: Zaria
·
Avel Jag är lite i jakt på efter ett nytt sto att avla på, det är ju så roligt att man inte kan sluta! Jag hittade en väldigt fin D-ponny som...
Svar
4
· Visningar
2 162
Senast: Maja_Kandi
·
Hundavel & Ras Nybliven bukefalist här! Ber om ursäkt ifall trådar av detta slag inte uppskattas men jag hittade ingen liknande. Jag tänkte be er...
2
Svar
37
· Visningar
4 231
Senast: Eira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Barn som inte sover