Fälttävlanskortsridning imorrn...

P

Punkity

Ja, så är det! Imorgon har jag första ridpasset i korttagningen! JAg är supernervös! Vi har ju haft fint väder i typ två veckor men nu snöar det!!! Illa illa.... Nån som kan ge lite bra tips eller liknande så jag kan sluta gå på tå?

Sv: Fälttävlanskortsridning imorrn...

LYCKA TILL!!!

Berätta gärna hur det gått! Jag ska också ta nu i April och vi har fått snö idag vi med:smirk:

Jag vill oxå ha tips jag ska rida för mitt i helgen här har det oxå snöat

Hej!
:bump:
Det gick superbra, snön hann smälta under förmiddagen, så det var bara lite blött när det väl var dags att rida! Dessvärre är ju hästen (lånat ridskolehäst) bara skodd i fram, men han tvekade inte att hoppa när han kommit på vad han förväntades göra (han har aldrig hoppat i terrängen förut).

Temporidningen var nog svårast, och vi galopperade bara en gång var så... men det får vi bättra på tills på söndag då nästa gång är! Annars flöt allt på jättebra, även om vi båda var lite tveksamma till att hoppa i nerförsbacken ;)

Lycka till du med!

Får man bara rida en gång!?:o

Jag ska ta FT-kortet på tisdag...förhoppningsvis då...

Min är också bara skodd fram...hm...hoppas det inte regnar. Kan kanske brodda i fram?

Har ni uppdelat? Så du har inte fått kortet än? Vi ska ta både praktiken och teorin på tisdag.

Liknande trådar

Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 693
Senast: Skjøldur
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 933
Senast: Missemus
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
587
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat