Fälttävlanshästen Byron?

pastejja

Trådstartare
Jag har köpt en släkting till denna(farmors dotter ;), jag vet att den rids av Carin Clemensson, men jag kan inte styra upp det där med vilka klasser den går och de där stjärnorna ;). Jag hade blivit jätteglad om någon kunde hjälpa mig. Har någon en bild på honom så hade det varit jättespännande att se den.
Ulrika

Sv: Fälttävlanshästen Byron?

Den går ** klass. Det finns en till fyra stjärnor där OS, VM har fyra stjärnor och innan stjärnorna tar vid har du debutant och lätt klass.

*/** är medelsvår klass där ** den svårare varianten av medelsvår. Innan dom bytte till stjärnorna hette ** Msv A.

Det innebär att man rider ett dressyrprogram som motsvarar LA:6

Det innebär att man rider ett hopprov på 115- 120

Och terrängen är 115 och ganska tekniskt svårt.

Tackar för det, nu fattar jag lite bättre :). Vad är alla bokstäver för förkortningar?
Ulrika

CIC och CCI är internationella tävlingar
CNC och CCN är nationella tävlingar.

CIC är korta tävlingar dvs hoppningen brukar gå före terrängen (men hoppningen kan även gå sista dagen) och terrängbanan är kortare

CCI är ju långa tävlingar , banhoppningen går sista dagen och terrängbanan är längre förr var det även dessa tävlingar som innehöll distanser och steeplechase men det har dom ju tagit bort nu. Alla mästerskap förutom World Cup finalen går i CCI form.

Tackar igen! Måste skriva av det, känner att jag inte kan något alls om fälttävlan ;).
Ulrika

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 103
Senast: Juli0a
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 076
Senast: Araminta
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej kloka människor, Min 11-åring rider i en nybörjargrupp. De är 9 st i gruppen och jag upplever att ridläraren inte hinner se dem alls...
2
Svar
27
· Visningar
2 986
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?