Fälttävlans kick-off!

Sv: Fälttävlans kick-off!

Ja, snöstorm här med...
Och när snön smälter så blir det ännu blötare i markerna. *suck*
Vi får fila på dressyren istället!

det är inte bara i skåne det snöar även här snöar det för fullt men passade på att ta tillfället i akt o tränade lite på en snötäckt äng det tyckte både jag o pållen var skoj. :)

Här kommer en liten rapport och bilder från "kick-off träningen" som vi såvidt hann med innan snön kom... :bump: dvs. det snöade redan dagen innan, men det var fortfarande plusgrader, så snön la sig inte.

Vi började inomhus med lite galopp- och sitsträning, samt hoppade et kryss, vattenmatta ("grav") och en arrowhead. Sen gick vi ut och hoppade några små plutthinder på terrängbanan. (Det är endast jag som hadde ridit fälttävlan innan här i distriktet, och min nya häst är jo fullkomligt grön, därav dom små hindren.)
Det gick jättebra med alla, och min lilla vildhäst hoppade alt och stegrade sig inte så väldigt många gongar. :D

Här är hon in action:
GetAttachment.aspx
GetAttachment.aspx

GetAttachment.aspx
GetAttachment.aspx

Glömde säga att givetvis har jag väst på under jackan, det syns inte så bra på korten.

Inte? Äsch då. Ska fiksa, men det kommer ta ett tag...

Forsöker igjen:

Här kommer en liten rapport och bilder från "kick-off träningen" som vi såvidt hann med innan snön kom... :bump: dvs. det snöade redan dagen innan, men det var fortfarande plusgrader, så snön la sig inte.

Vi började inomhus med lite galopp- och sitsträning, samt hoppade et kryss, vattenmatta ("grav") och en arrowhead. Sen gick vi ut och hoppade några små plutthinder på terrängbanan. (Det är endast jag som hadde ridit fälttävlan innan här i distriktet, och min nya häst är jo fullkomligt grön, därav dom små hindren.)
Det gick jättebra med alla, och min lilla vildhäst hoppade alt och stegrade sig inte så väldigt många gongar. :D

Här är hon in action:
felttrening,%20mras%20023.jpg
felttrening,%20mras%20043.jpg

felttrening,%20mras%20053.jpg
felttrening,%20mras%20064.jpg

Nu borde det funka!

Du har aldrig funderat på att låta Donnatello bli dressyrhäst???:angel::rofl::D

/Nova som sett honom både i passage och början till piaff innan starten i hopptävlingen i Alingsås.....

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 022
Senast: Farao
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 509
Senast: Jeps
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18