För att man inte förstår dem kanske? För att man hellre diskuterar det som är begripligt för en själv? Detta är väl en del av grundproblematiken
Är det därför du då inte svarade till mig om frågor jag ställde till dig gällande Falsterbo dressyrens framridning?, för att du bara diskuterar det du begriper själv?
Jag trodde du diskuterade fulridningen i Falsterbo?
Där väljer du att svara eller då skriva om det som passar dig, inte ett ord har du svarat mig om varför du tog med CHB ex, då är det helt tyst.
Inte ett ord har du svarat mig trots upprepade frågor om varför du inte skickar in en anmälan - till förbund eller/ och Länsstyrelsen, inte ett ord om varför du inte säger till på plats.
Sedan tillkom det en bunt frågor nu- inlägg 290-citerar:
Varför diskuterar vi inte bristande bakbensaktivitet hos GP-hästar? Varför diskuterar vi inte GP-hästar som faller samman i form och bärighet så fort ryttaren släpper tyglarna? Varför diskuterar vi inte renhet i gångarterna? Passaktig skritt och framhovar som sätts i mark före bakhovar i trav? Varför diskuterar vi inte piaff som utförs med all vikt på framdelen?
Det är lite svårt o veta precis exakt vad du vill diskutera? Fulridningen hos några ekipage i Falsterbo? Och varför diskuterar du inte det då? Är det inte intressant för att alla håller med ?
Är det inte intressant för då måste du förklara varför du tagit med CHB?
Och är det inte intressant för flera frågar varför du inte filmat något som är bra? du väljer köra på repris på repris på samma filmsnutt så det ska se värre ut än vad det är?
Och frågorna ovan, om du har läst här inne så har detta diskuterats OCH kritiserats, förut och ofta härinne, såfort det blir en större tävling och ja, det finns en del GP hästar som har lite trista bakben- men långt ifrån alla.
Det finns de som under en ritt kan tappa takt/rytm- men långt ifrån alla.
GP hästar som faller samman i form och bärighet så fort ryttarna släpper tyglarna? finns de som hänger för mycket, men inte heller det gäller alla.
Vad gäller piaff med ALL vikt på framdelen, det tror jag är omöjligt.Det finns såklart de som under en ritt blir framtunga, men långt ifrån alla.
Så vart vill du komma? att ryttare inte kan rida GP program för att det händer saker som stör ditt och andras ögon? att det inte blir perfekt? menar du att de rider dåligt därför och hästen är felutbildad? hur vet du det när du inte har en susning om träningen? för inte menar du väl att en helt rätt häst aldrig kan göra misstag?
Jag känner flera duktiga ryttare med riktigt bra hästar som rider på hög nivå som trots träning och bra tävlingsnerver inte kommer i närheten av att visa det som finns på träning inne på en dressyrbana, men de är väl bara - som flera här inne alltid menar- bara dåligt tränade och dåligt förberedda.
Nej, ge er ut själva och tävla så får ni se hur lätt det är att få taktmiss, tappad bärighet etc etc på en tävlingsbana där man måste följa linjer och ge signaler som hästen ska reagera på direkt.