Mig veterligen har VI inte haft flera tävlingar i rad med dåliga förhållanden.
Förhållandena på April tävlingen på Greva var utmärkta, box fronten var bra och enligt Reiningryttarna bjuder Greva på bra underlag...
Förhållandena på Perstorpstävlingen var Ok, Boxarna höll trots regnet, lite x-tra spån och allt var ok. Det regnade på lördagen vilket gjorde att framridningen blev trång men underlaget på tävlingsbanan var ok enl reiningryttarna...
Förhållandena på Falsterbo var Ok förutom att det var så blött att man inte kunde slida...
Personligen tycker jag att Falsterbo var den bästa tävlingen hittills, man bjöd på högklassig reining, dvs visade "willingly guided" hästar i bra mönster.
Pressen var otroligt intresserade och skrev mycket och stora reportage om Reiningen. Reiningen hamnade för första gången på Sportsidorna, där den för övrig hör hemma...
Givetvis var det lerigt och besvärligt nere vid stallarna, men alla jag pratat med var nöjda, eftersom personalen där nere var hjälpsamma och trevliga. Boxarna var helt ok och x-tra spån fanns att tillgå.
Reining bör för att bli spektakulär, kunna visas på bra underlag, men trots att vi har tävlingar på bra underlag får vi inte se den där spektakulära reiningen vi väntar på. :smirk:
Vad gäller publiken så bör ju folket här på buke som ju bevisligen vallfärdar till B-tävlingar, High Chaparall och Hjo Ko bla, svara på frågan varför man väljer att åka på dessa tävlingar istället för ex Reiningtävlingar
Kanske någon här kan ta på sig att lära arrangörerna hur man skall göra för att få till det.
Blir lite nyfiken på din groominghäst, var kommer den ifrån?
Monke