Falsterbo-kollen

LucyShow

Trådstartare
Jaha, vad säger ni om första dagens unghästar?

Dagens kanon :d & kalkon:eek: ??

Min :d går till Character efter misstaget som gjorde att han fick hoppa kombon stillastående, sjukt enkelt..

Min :eek: går till de som tycker "det är kul att rida Falsterbo" och därmed spolierar sina unghästars chanser till ok rundor..att bli nervös gör vem som helst till kamikazeryttare..
 
Senast ändrad:
Sv: Falsterbo-kollen

Vad hände för Character så att han hoppade stillastående?

Jag har nada koll på hopphästarna, följer bara maria_b´s fantastiska Calistra som nollade idag:).
 
Sv: Falsterbo-kollen

Insåg att det lät lite konstigt... Character hoppade kanon hela vägen (enligt mitt tycke) men sen blev det lite fel precis innan kombon.. det var dock en del unghästar vars ryttare var synligt jättenervösa och red på ickebefintliga distanser mest hela vägen runt...

Inte helt säker exakt vad som hände men sättet de redde upp det på vart kanon.
 
Sv: Falsterbo-kollen

Jag var inte där idag men tänker ta mig dit morgon!

Ska kolla in Floricello först och främst!

På hoppbanan vill jag hinna se
Canvas Plus (Cardento-Cortez) och Cape Town (Cartier - Calido I) som jag red in när de var unghästar, båda felfria idag! :banana:

Även en kompis som har en 5- och en 6-åring, båda felfria idag (Conrad af Herred e. Camaro M och Melker af Herred e. Maloubet de Pleville), och Caniggia (Careful - Irco Mena) och Pherson II af Thora (Hip Hop - Cardento) som jag känner uppfödarna till.
 
Sv: Falsterbo-kollen

Guldstjärna till dig som ridit in Canvas Plus! Har sett honom en del och han är rätt skarp, var han det då också?

Funderar över Balou du Rouet avkommorna. Det verkar sticka iväg storleksmässigt åt båda hållen. har tidigare hört att det kan bli stort, vad har ni hört?

En o annan fin Corlensky G..hur har de varit att hantera o rida?
 
Sv: Falsterbo-kollen

Jaha, vad säger ni om första dagens unghästar?

Dagens kanon :d & kalkon:eek: ??

Min :d går till Character efter misstaget som gjorde att han fick hoppa kombon stillastående, sjukt enkelt..

Min :eek: går till de som tycker "det är kul att rida Falsterbo" och därmed spolierar sina unghästars chanser till ok rundor..att bli nervös gör vem som helst till kamikazeryttare..

Håller med dig, Character visade otrolig spänst och vilja genom att lösa det! Har han verkat i avel?

För många hästar som i princip skenat runt och gått i botten på alla oxrar, sett livsfarligt ut och i slutänden landat på bakbommarna och rivit. Även om många hästar verkligen är ruggigt bra och räddar ryttarna om och om igen. Och modiga hästar!!

Calistra är helt underbar. Såg henne på 3-årstestet och har sett henne regelbundet under åren och hon har inte alltid varit jättelätt men rundan igår var lika fin som hennes språng på 3-års. Dessutom så har hon vuxit till sig och blivit supersnygg i kroppen. Riktig klasshäst på alla sätt och vis!
 
Sv: Falsterbo-kollen

...och jag sger hurra för Calstra som ocksår kvalad till final!

*kl*

Imogon blir min första Falsterbodag och jag r lite bitter över hur utspridda hstarna jag vill se r. Rausing går 9:39 och Faustino typ 18:30... Sen har vi en Bukeryttare i huntingen som ska bli kul att se plus att jag knner uppfödaren till en av hästarna i huntingen.

Avelsmässigt ska det blir kul att se rp-hingsten Valdo i ponnyküren. Känns som att han är en lite bortglömd Vermontson i Verdis skugga.
 
Sv: Falsterbo-kollen

Gårdagens

Kanon :love: Floricello! Helt outstanding!

Kalkon :( Att jag var tvungen att köra hem och inte kunde se Calistra...
 
Sv: Falsterbo-kollen

Väldigt glad åt att CaCa gått till final!Har en helt underbar unge efter honom och hoppas en bra placering kan få upp stoägarnas ögon för honom!:)!!!!!
 
Sv: Falsterbo-kollen

Tack alla ni som haft koll på och hållt tummarna för calistra! Nu är vi i final och det känns superkul! Hon har mognat nått enormt över vintern och är numera väldigt jämn och fokuserad och har levererat hela våren:D jag kan inte annat än att vara grymt nöjd och går det bra i finalen så känns det bara extra kul:)
 
Sv: Falsterbo-kollen

Retar mig så att Calistras final går samtidigt som det är GP-klasser på dressyrbanan:(. Håller tummarna hårt för henne!

*kl*

Dagens ! för mig var Pas Partout e Don Primero. Hans sista ökning (välj HD!):
https://www.facebook.com/photo.php?v=10200854365393333&set=vb.1590181870&type=2&theater

Dagens diss var de ojämna domarsiffrorna i ponnyküren. Kan det verkligen se så olika ut att det sklijer sig 7%-enheter från olika vinklar? Tydligen.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 104
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 380
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Bara en enda ridlektion denna vecka också, och jag vet att det är bra för min arm men det känns lite futtigt... Nästa vecka är jag dock...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp