Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Japp.
Jag är bara glad att pälsen äntligen börjar försvinna. Så tjock och svårskött. Fällningen går så långsamt så pälsen lär räcka till även om det blir kallt igen. Inte orolig att hästen ska frysa iaf.
Många hästar har startat sin fällning, och många andra står i startgropen för det. Inget konstigt, pälsen ramlar därför att årstiden är inne för det oavsett om kylan finns eller ej. Detta styrs av solen kort och gott, dagarna börjar bli längre även om vi inte har uppfattat det ännu.
Japp, ponnyn fäller hur mycket som helst. Vit är hon ju dessutom också, så hela jag är täckt av en tjock matta med vit hästpäls. Varmblodet fäller inte alls, men hon började ju inte sätta vinterpäls förrän i slutet på oktober när hon kom till oss och fick börja vara ute mer, så henne får jag väl vänta på tills midsommar.
Ja, ibland önskar man sig en nakenhäst.. Var på ridlektion idag, efteråt stod tränaren och plockade bort stora tussar från bogen "Men vad i..? Jag har snart fått ihop till en kudde och det syns inte ens att det saknas något!"
min är i startgroparna på att börja fälla, så jag passade på med årets sista klippning igår.
grannens sto som har varit installad i några månader pga nyopererad fäller extremt mycket och har redan fällt rätt bra av pälsen
D-ponnyn kan man knappt titta på innan det rasar vita hår!
Halvblodet håller på sin björnpäls in i det sista...som är runt midsommar,
om han inte får hjälp med x-tra b-vitaminspruta och koskrapa!
Ja, vi går mot ljusare tider och har gjort det ett tag nu, så det är ju inget konstigt alls.
Min häst och en till började fälla lite precis när det vände, men det stannade av igen och för tillfället sitter pälsen som berg. Men säkerligen inte länge till...
Hundavel & Ras När det gäller yorkie skulle jag stryka den pga de temperamenten man ser i Sverige idag. Rasen tenderar inte till att vara käck utan det...
Foder & Strö Förutom många bra tips i tråden och rutimer du redan har så föredrar jag att ha fri tillgång på grovfoder så att hästarna kan äta när de...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.