Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du har utfört en tjänst måste du ha F-skatt för att kunna skicka en faktura. Har du sålt en vara kan du hitta en faktura-mall på webben.Jag blev tvungen att ta hand om en del jobb på min fritid orsakad av ett företag och har blivit lovad ersättning för det. Nu vill företaget att jag skickar en faktura. Beloppet är på ett par tusen kronor. Har aldrig skickat någon faktura tidigare, hur gör jag?
Det här hade jag varit lite försiktig med. Det ska tas upp i deklarationen sedan, och det blir arbetsgivaravgift och skatt på eländet.Jag blev tvungen att ta hand om en del jobb på min fritid orsakad av ett företag och har blivit lovad ersättning för det. Nu vill företaget att jag skickar en faktura. Beloppet är på ett par tusen kronor. Har aldrig skickat någon faktura tidigare, hur gör jag?
Har du någon övrig relation med företaget så du kan lösa in fordran i natura? D v s få ut saker eller bli krediterad något du köpt?
Nej ingen relation i övrigt till företaget. Jag fick bestämma en kompensation som jag tyckte var rimlig för mitt jobb, som han godkände.Det här hade jag varit lite försiktig med. Det ska tas upp i deklarationen sedan, och det blir arbetsgivaravgift och skatt på eländet.
Har du någon övrig relation med företaget så du kan lösa in fordran i natura? D v s få ut saker eller bli krediterad något du köpt?
Nej ingen relation i övrigt till företaget. Jag fick bestämma en kompensation som jag tyckte var rimlig för mitt jobb, som han godkände.