Fågor angående slaggjord

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare MisterLillen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Fågor angående slaggjord

Montéryttare skrev:
Jag håller med... jag önskar att alla hästar kunde gå utan slaggjord. Vore det bästa att ha 100% säkra hästar ;)

Någonting för avelssidan att bita i... :rofl: :rofl: :rofl:

Tur att min är en valack då.....:D

Liten uppdatering:
Lyckades låna slaggjord av samme stackars travtränare som lärde mig sela så i måndags kom vi oss ut.
Häststackarn försökte gå emot på samma vis som sist när vi skulle lämna stallplan men lade ner det direkt när han kände att slaggjorden tog emot plus att jag morrade rejält med en gång. Sedan gick han som ett ljus hela rundan. Körde 2 km i lungt tempo till en travslinga i skogen och där fick han äntligen bränna ut lite överskottsenergi :banana: :banana: . Körde bara två varv eftersom han är så otränad och där är ett par rejäla uppförsbackar. Men hemfärden var väldigt lugn och fin så han blev nog lite trött ändå :D .
Tack så mycket för hjälpen allihopa! Kände mig mycket tryggare med slaggjorden på och den kommer vara obligatorisk säkerhetsutrustning i fortsättningen.

MisterLillen skrev:
Liten uppdatering:
Lyckades låna slaggjord av samme stackars travtränare som lärde mig sela så i måndags kom vi oss ut.
Häststackarn försökte gå emot på samma vis som sist när vi skulle lämna stallplan men lade ner det direkt när han kände att slaggjorden tog emot plus att jag morrade rejält med en gång. Sedan gick han som ett ljus hela rundan. Körde 2 km i lungt tempo till en travslinga i skogen och där fick han äntligen bränna ut lite överskottsenergi :banana: :banana: . Körde bara två varv eftersom han är så otränad och där är ett par rejäla uppförsbackar. Men hemfärden var väldigt lugn och fin så han blev nog lite trött ändå :D .
Tack så mycket för hjälpen allihopa! Kände mig mycket tryggare med slaggjorden på och den kommer vara obligatorisk säkerhetsutrustning i fortsättningen.

Vad KUL! :)

Tänk att en sån liten grejj kan spela sån stor roll.... ;)

Skönt, då kan du ju träna honom även fast din höft är dålig.
Vad bra att det gick fint!

Ja, det känns jättehärligt :bump: :bump: .
Synd bara att man blir mycket kallare när man kör än när man rider. Här är -5, snålblåst och snöfall idag så dagens tur blev kortare. Men han skötte sig fint idag med och det kompenserar stelfrusna fingrar och tår.

Det är inge fel med en filt över benen... och massor med kläder...
dubbla handskar är ett måste för mig.

Montéryttare skrev:
Jag håller med... jag önskar att alla hästar kunde gå utan slaggjord. Vore det bästa att ha 100% säkra hästar ;)

ALLA hästar kan blir rädda, och därför slå, vet man att man har en häst som är asrädd för tex traktorer, då har man slaggjorden på.

Cismon skrev:
ALLA hästar kan blir rädda, och därför slå, vet man att man har en häst som är asrädd för tex traktorer, då har man slaggjorden på.

Jo jag vet ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 150
Senast: valy
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 546
Senast: Liran
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 674
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka