Fågelkunniga bukefalister, vad är detta?

Gnist

Trådstartare
Rovfagel_1.jpg

Denna fågel kommer på besök lite nu och då och idag lyckades jag fota den :) Fick dock fota genom ett fönster, för den är väldigt varsk och flyger direkt om man går ut därav bildkvalitén :crazy:
Den är dessutom ca 100 meter bort.

Sv: Fågelkunniga bukefalister, vad är detta?

Rent spontant tror jag att det är en duvhök, men det är lite klurigt att se på den bilden.

Det ser ut som en Duvhök.

Kan det vara kungsörn?
På bilden ser den ganska mörk ut och duvhöken är mer grå än brun, benen kan dock peka på duvhök. Har du lyckats se hur den ser inunder vingarna? Duvhöken är helspräcklig och kungsörnen har stora vita fläckar under vingarna
Prova att bildgoogla det finns många bilder

Men har kungsörnen så strimmiga ben/lår? Är inte den mer jämnbrun på kroppen när vingarna är ihopfällda?

Ni har nog rätt i att det kan vara en duvhök, men hur pass stora är de?? Denna fågel är ju relativt stor :eek:

Den är ju Betydligt mycket större än skator och kråkor. ca 3 gånger en kråkas storlek som det ser ut på det hållet och vad jag vet, så är ju inte duvhökar speciellt stora :crazy:

duvhok2_BJ.jpg

Inte är en duvhök mycket större än en kråka i alla fall :confused:

Senast ändrad:

..och du hade inte förstoringsglasen på ? :D
Han kanske hade ätit ett par duvor till middag.

skämt åsido det kanske var en Havsörn
med de har inte randiga ben, vad jag vet.
Näe jag är ingen expert.

Jag ska visa din bild för en ornitolog jag känner. Jag träffar han om en timme! :idea:

Jodå, han bekräftar att det är en duvhök. Den är inte tre gånger större än kråkan i kroppen, men den har höga och kraftiga rovfågelsben, vilket gör att den ser mycket större ut.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 304
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 725
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Kålpudding med potatis I