Russin8
Trådstartare
I min sommar hage har jag fåglar som sitter på hästarna. Jag tror att dom jagar insekter där. Hästarna bryr sig inte ett dugg om att dom knatar runt på ryggen på dom. Det jag undrar är vad det kan vara för fågel. Har inte lyckats ta kort på dom. Har tittat i fågel böcker men kan inte hitta en fågel som jag tycker stämmer. Det närmaste jag kom var näktergal... men det kan det väl inte vara.
Fågeln är grå, med en ganska lång svart näbb, svarta ben som jag uppfattade va ganska långa. Den är ungefär 15 cm lång (lite svårt att uppskatta på håll, då den sticker så fort man kommer till hagen). Dom har varit här i flera sommrar i rad. Tycker det är så gulligt. En gång satt fågeln mellan öronen på en av hästarna.
Är det någon som har en ide om vad det kan vara för fågel
MVH Russin8
Fågeln är grå, med en ganska lång svart näbb, svarta ben som jag uppfattade va ganska långa. Den är ungefär 15 cm lång (lite svårt att uppskatta på håll, då den sticker så fort man kommer till hagen). Dom har varit här i flera sommrar i rad. Tycker det är så gulligt. En gång satt fågeln mellan öronen på en av hästarna.
Är det någon som har en ide om vad det kan vara för fågel
MVH Russin8