Färg på papper...

Sv: Färg på papper...

Jag kan tänka mig att han ändrade sitt uttalande efter att det blev reaktioner och kanske påtryckningar, "man får inte göra så" .... Men sen kanske de gör det i alla fall ... Kan inte tycka att det spelar någon roll, det handlar om ytterst erfarna hästmänniskor som vet vad de ska titta efter hos en häst och vet vilka stammar som brukar ge vad. Problemet som kan uppstå är väl vad som sker med de föl som inte håller måttet och inte har klara papper ...

är ganska säker på att det finns pass och annat klart även om det inte är gröna papper. Tror inte heller dom är speciellt svårsålda då det är toppryttare som fött upp. Som du säger så vet dom vad dom ska titta efter och dom kan nog stammarna utan och innan.
 
Sv: Färg på papper...

Nu tog jag bara senaste svaret....

nu är det här ponny men det kan vara liknande bland SWB.

Vi betäckte eget ridponny-sto med egen welsh-hingst innan han hade licens och det innebär att fölungen hamnar i arkiv X, oavsett om jag gör DNA-test osv. Arkiv X innebär då tydligen att hon får inte gå championat och hon får inte heller stambokföras och inte heller några eventuella avkommor får stambokföras. Så enbart vanliga tävlingar är öppna för henne.
 
Sv: Färg på papper...

Jag vet flera av våra toppryttare som gör på det viset. Dom är intresserade av att få fram hästar som kan hoppa, inte om dom får grå eller gröna papper i ASVH. Om man sen har en unghingst som man själv tror på, och som dessutom har toppstam, så är det väl helt ok att betäcka sina ston med den. Hellre en sån avkomma med grå papper än en avkomma med gröna papper där det är en sämre hingst. Tycker JAG ;)

Vilka då, närmare bestämt?
 
Sv: Färg på papper...

Du kan inte jämföra ponny med SWB, det är helt skilda bestämmelser.
 

Liknande trådar

Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 626
Senast: Fiorano
·
Avel Jag fick en fölunge som är väldigt ljus i pälsen, vit/gräddfärgad på insidan av låren och har typ en ål (ljusa partier längst ut och sen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 765
Senast: Maja_Kandi
·
Avel Satt och läste i några trådar och där dök det upp om gröna, gula och grå papper (finns det fler färger?). Försökte även söka efter svar...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 780
Senast: cirkus
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto till våren. Hon står som okänd härstamning i passet, och detsamma gäller den tilltänkta hingsten...
Svar
8
· Visningar
1 236
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp