Färger på papper?

Är den tilläggsregistrerad i ASVH? Om så bör den ha ett reg-nr av typen två siffror för raskod-två siffror för födelseår- fyra siffror för löpnummer (som också anger del av stamboken).
Det är just det den har, därför ja kollade på blup för att dubbelkolla så det var rätt siffror jag kollade på
04**4***
 
Av vad jag kan utläsa så bör den har s.k. gröna papper.

Men alla uttalanden jag gjort hittils baseras på den information som finns här: http://www.swb.org/avel/stambok
och inte för att jag är expert på något vis, så jag kan ju ha missat något.
@Görel har redan länkat dit, fattar inte riktigt allt som står där, men tror mig löst det jag ville ha reda på. Får ge mig på att förstå resten en annan dag när jag inte är trött. :)
 
@Görel har redan länkat dit, fattar inte riktigt allt som står där, men tror mig löst det jag ville ha reda på. Får ge mig på att förstå resten en annan dag när jag inte är trött. :)

Jo, jag vet ;) Det var den länken jag använde för att svara ta reda på hur det hängde ihop. Jag ville bara vara extra tydlig med att visa var jag fått info ifrån :)
 
Jo, jag vet ;) Det var den länken jag använde för att svara ta reda på hur det hängde ihop. Jag ville bara vara extra tydlig med att visa var jag fått info ifrån :)
Det är många konstiga fackbegrepp där som jag inte begriper mig på, men det tar vi en annan dag. Rom byggdes inte på en dag, nu natta hjärnan och ta nya tag imorrn. :up:
 
Jag tror att många kanske tror att de olika färgerna på papper gäller i alla avelsorganisationer och därför blir förvirrade.
Blev förvirrad när någon skrev att det går att "se" på färgen på första sidan på passet när det handlar om ett pass från Polen och vill veta färg i SWB.
 
Blev förvirrad när någon skrev att det går att "se" på färgen på första sidan på passet när det handlar om ett pass från Polen och vill veta färg i SWB.

Det går att se på första sidan i ett SWB-pass. Hur övriga avelsorganisationer gör med indelningar av sina stamböcker har jag ingen aning om.
 
@nullo-modo Inser att jag uttryckte mig klumpigt när jag skrev det om att "se" färgen på hästens pass. Av hästens raskod och löpnummer kan man se vilken del av stamboken hästen tillhör och på så vis få reda på vilken färg hästen skulle fått på första sidan i sitt pass om den hade haft ett ASVH utfärdat pass.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
14
· Visningar
6 999
Senast: Caoimhe
·
Avel Peder nämde ju i ryttareliten att de skulle släppa sin hingst tillsammans med deras avelsston för att hålla nere kostnaderna. Men då...
2
Svar
23
· Visningar
2 660
Senast: Görel
·
Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
15 270
Senast: LenaH
·
Äldre Jag har spenderat någon timme på youtube och kollat på videor om färganalyser och sånt. Jag har provat och provat och provat, men jag...
Svar
0
· Visningar
953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp