S

Skoskav

Vi är gifta men har tänkt skilja oss... Är gravid med BF om 2 veckor och undrar nu hur det blir med faderskapet om vi ansöker om skilsmässa redan nu?

Det finns fler barn sedan tidigare så det är ju ändå "betänketid" gör skilsmässan...

Sv: Faderskap

Jag har ingen aning. Men jag vill bara säga att det på ett absurt via känns skönt att veta att ni ska skiljas, med tanke på tidigare tråd.

Ta hand om dig och lycka till!

Det borde väl rimligen bli som för alla icke-gifta, ni får åka och skriva under ett faderskapsintyg (?).

Skilsmässan går ju inte igenom förrän om sex månader ( betänketid ) så TS + make är inte skilda på papper förrän då.

Jag tror inte att TS make behöver skriva på något faderskapsintyg.

Ja jag tänkte att TS kanske räknar med att skilsmässan ska ha gått igenom när barnet föds (förstod inte sista meningen..).

Senast ändrad:

Om skilsmässan inte har gått igenom när barnet föds gäller äktenskapspresumptionen, d v s din man blir per automatik inskriven som barnets far. Skulle den ha gått igenom får man skriva på vanlig faderskapsbekräftelse.

Om skilsmässan inte har gått igenom när barnet föds gäller äktenskapspresumptionen, d v s din man blir per automatik inskriven som barnets far. Skulle den ha gått igenom får man skriva på vanlig faderskapsbekräftelse.

Tack Görel!

Hoppades på svar från någon som dig som är insatt! :bow:

Nu när jag läste igen lät det som att jag var orolig för ett faderskaps test, det är jag absolut inte, han får gärna göra det om han vill.
Jag var mer rädd för strulet det skulle innebära om han skulle vara tvugen att godkänna faderskapet så som det är om man inte är gift!
Då kan jag lugnt skriva på skilsmässopapperna redan idag!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 046
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Bufera
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
664
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 617
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar