Faderskap och gemensam vårdnad

TheOtherSide

Trådstartare
Hur fixar man papper om faderskap?
Har läst att pappan till barnet måste ha ett faderskapsintyg innan man kan ansöka om gemensam vårdnad.

Kan man be BM skriva ut faderskapsintyg eller måste man fixa det själv på något annat sätt?

Tacksam för svar :)

Sv: Faderskap och gemensam vårdnad

Faderskapsbekräftelse skrivs på hos t.ex. socialkontoret i er kommun. Ring till kommunväxeln så guidas ni rätt :laugh:
Papper om gemensam vårdnad fixas samtidigt.

Okej tack :)

Hittade en sida med något protokoll om faderskap som man kan skriva ut.
Är ju ingen brådska direkt med att fixa det då jag inte har bf för ens den 31 oktober.
Men kan va skönt att ha sånt fixat innan den lill* kommer :)

Har skrivit i tråden "höstföräldrar 2011" under ett annat nick.
Men gjorde en ny här pga att jag fick massa skit från olika håll :crazy:

Nej, ngn brådska är det ju inte men kanske är skönt att ha det fixat :laugh: Jag och sambon fixade pappersjobbet ca 2,5 månad innan BF.

Vad fick du skit för och varför?

Fick skit av sambons lillesyrra och hans pappas tjej för att jag är gravid :crazy:
Dom sa att jag lura honom till att göra mig gravid och allt va de nu är..

Men de va ju bådas val att vi skulle skaffa barn även fast vi inte hade varit tillsammans så länge. Och både han och jag står ju för de vi gjort och så.

Och de är ju inte så kul att få höra sånt, inte med tanke på hur humöret är ändå och med tanke på hur man kan må till och från när man är gravid.
Men det är väl bara att sträcka på sig och ta nya tag och försöka va stark

Äh, bara skit i sådana personer. Jag och sambon blev också gravida snabbt men det har gått bra ändå. Så länge föräldrarna är överens är det bara att skita i negativa personer runtomkring.

Det har du rätt i :)

Enda som varit positiv till de från sambons sida är hans ena stora syster.

Kan ju säga att jag redan börjat fundera på vilka som ska få komma och inte komma på dopet :p :angel:

Hur man gör har du fått svar på redan och jag vill rekommendera att ni gör det så fort det bara går.

Här i Göteborg har vi haft en tragisk historia, där mamman dog innan papprena var skrivna och pappan fick då inte automatiskt vårdnaden för barnet, fick inte ta ut föräldradagar och fick förutom sorgen och allt det praktiska runt moderns dödsfall också gå igenom en byråkratisk process för att få vårdnden. Helt sjukt, men så är tydligen reglerna så det är mycket viktigt att man får dessa papper i ordning så tidigt som möjligt.

Okej.
Gud va tråkigt :(

Jo jag tänkte ringa och fixa papprena nu i veckan som kommer :)
Så slipper man tänka på de sen

Nu har man bokat tid till familjerättsgruppen för att få skriva papper om faderskapsbekräftelse och gemensam vårdnad :laugh:

Vi fick tid den 25e augusti

Och den 9e augusti blir de BM igen :laugh:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: Crossline
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 838
Senast: Milosari
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama