Facebookgruppen Häst köp och sälj, är den borta?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 3 940
Som jag förstått Facebooks policy så är den att FB alltid ska vara gratis för gemene man/privatindivid.
FB drar in sina pengar på annonsörer/reklam i övrigt. (Att annonsera/ha reklam är dyrt och kostar utifrån hur mycket exponering en annons får/ges dvs olika beroende på exponering och var).

Facebooks originaltanke var aldrig att ha grupper för säljes och köpes som privata användare startat osv.

Jag kan utifrån det förstå att med utveckling och tid sker vissa restriktioner ang sådant.

Bukefalos tillåter inte heller annonser varsomhelst .

Som jag förstått Facebooks policy så är den att FB alltid ska vara gratis för gemene man/privatindivid.
FB drar in sina pengar på annonsörer/reklam i övrigt. (Att annonsera/ha reklam är dyrt och kostar utifrån hur mycket exponering en annons får/ges dvs olika beroende på exponering och var).

Facebooks originaltanke var aldrig att ha grupper för säljes och köpes som privata användare startat osv.
Fast eftersom Facebook själva har utvecklat Marketplace, som är ett köp-o-sälj-verktyg, så faller det argumentet. Däremot har de ju tydliga regler för vad man får och inte får sälja.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 761
Hästmänniskan Tycker det är lite märkligt när man försöker sätta ut häst köpes annons eller foderhäst sökes annons. Man får inga svar. Kanske max ett... 2
Svar
33
· Visningar
2 372
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 160
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025