Få valp att sluta kissa på sig

Blueeyes

Trådstartare
Min lilla valp på 4 månader kissar på sig när man hälsar på henne. Det kan vara när som helst, alltid när man varit utan henne men ibland också bara helt plötsligt.

Ibland kommer det bara droppar men ibland ganska mycket. Jag har försökt ignorera henne och det har funkat till viss del men va fasiken jag vill hälsa på henne när jag kommer hem, jag har saknat henne precis lika mycket som hon saknat mig!

Uppfödaren tror att det kommer växa bort. Men har ni några tips på hur man kan göra?

Sv: Få valp att sluta kissa på sig

Jag tror också det kommer växa bort, valpar har ju oftast svårt att kontrollera sin blåsa. Min hund var likadan i den åldern och kissade på sig när hon hälsade på folk för att hon blev så glad...

Sv: Få valp att sluta kissa på sig

Kolla även så hon inte har UVI vilket kan förekomma i den åldern. Mina tjejer har också småskvättat när dom blir glada och hela kroppen svajar.

Liknande trådar

Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 562
Senast: Roheryn
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
819
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: inverterad
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 623
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar