Få upp hullet

S

SCAN

Min hanhund och yngsta tiken är för tunna i mitt tycke, nu har iofs hanhunden förlorat vikt när äldsta tiken löpte eftersom han inte hade tid för att äta. Ingen av hundarna är magra men man skymtar revbenen ibland. Dom äter sin rätta mängd av doggy extra aktiv.
Finns det något man kan blanda i maten för att få dom lite rundare.
Saken är att dom är väääldigt aktiva tex i stallet när dom leker, dom håller igång i högsta tempo hela dan.

Sv: Få upp hullet

ge en större mängd av ett mer lättsmält foder med ännu högre fetthalt. äter de ister kan du även tillsätta det. mina egna blev smällfeta på nolltid av färskfoder, kan det kanske vara något?

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 750
Senast: AnneB
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 103
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 133
Senast: Inte_Ung
·
L
Övr. Hund Jag har en 8årig hanhund (okastrerad) som jag haft i 4år, dock känt honom sedan valpstadiet, han har alltid varit ranglåg och tuktad av...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: Lill Malin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama