Få till en lite mer lång och låg form, rida ut halsen

cactuspower

Trådstartare
Det börjar gå framåt med min "lilla" femåring :D, hon går som hon ska i skritt och trav åtminstone (orkar inte riktigt i galoppen ännu), bär sig bra och går i en ändamålsenlig form men jag skulle vilja få ut halsen mer på henne och kunna rida henne i en lite lägre form.

Rider på samma sätt som jag gör annars när jag rider andra hästar och de länger då ut halsarna och jag kan få dessa hästar mer långa och låga i formen, men min vill gärna bli hög i formen men hon skulle behöva länga ut sin långa hals/nacke lite mer ibland och kunna gå lite mer lång och låg, men ändå bära sig korrekt, speciellt skulle jag vilja ha henne där när jag värmer upp samt varvar ner henne.

Det spelar ingen roll om man försöker rida på helt lång tygel utan hon vill ändå gärna gå med huvudet i sin relativt höga form, hon går alltså korrekt och jobbar som hon ska , känns mjuk och fin osv, går lätt att reglera och korta och länga osv. men hur gör jag för att rida ut halsen på henne och få henne i en lite lägre form?
 
Sv: Få till en lite mer lång och låg form, rida ut halsen

Oj så många som läst, ingen som har några idéer för hur jag kan göra så hon länger ut halsen lite och går i en lite lägre form?
 
Sv: Få till en lite mer lång och låg form, rida ut halsen

Måste bara påpeka att en häst som inte går att reglera formen på INTE går/arbetar korrekt.

Det här är ett problem som jag tycker att du ska ta hjälp av en erfaren ryttare som har erfarenhet av att rida unghästar med.

Mer vill jag inte säga över nätet, utan ta hjälp så att ni får en riktig grund att bygga från!!

Lycka till!! :)
 
Sv: Få till en lite mer lång och låg form, rida ut halsen