Få Regazzoni avkommor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mijan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 092

mijan

Trådstartare
Jag har försökt att hitta avkommor e.Regazzoni här i Sverige och det är inte det lättaste. Det finns bara ett fåtal.
Hur kommer det sig att det inte finns fler här i Sverige?
Vad har han för rykte i avels världen?
Är bara nyfiken och frågar er lite mer kunnigare :bow:

Sv: Få Regazzoni avkommor

Jag har träffat på två den ena skadade sig som föl så jag vet inte om hon lever men den andra tävlar men jag red henne hos uppfödaren. Lite envis o besvärlig men trevlig avlad för dressyr men hoppade bättre 9-9 på hopp.
Hon hade n period då hon enbart bockade när vi skulle galoppera och skulle tvärnita på ett specifikt ställe i ridhuset.
Ägarna trodde det var min ridning o satt upp själva men det var hon som höll på.
Det släppte sedan o hon blev såld.
Jag vet inte varför det finns fler men kanske man använde honom till dressyrston o fick hopphästar och då lade av att använda honom?

Mercedes_97.jpg

Jag har sett denna Regazzoni avkomma på hoppbanan. Den uppförde sig trevligt och hoppade helt ok.

Kul att det verkar finnas några!
Har själv en som är avlad till dressyr och rids även mest i det. Men han hoppar även kanon (bara jag som är feg). Han har iaf ett väldigt bra psyke och super gångarter. Så jag hoppas på min stjärna :love:
http://www.pixbox.se/alb160291

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 289
Senast: Bee
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 745
Senast: ildiko
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 036
Senast: Kajsalisa
·
Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: KattenJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?