Få ner kostnaderna för häst

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mirre

Trådstartare
Hur gör ni för att inte hästägandet ska bli alldeles snordyrt?

Bra tips för att sänka kostnaderna men ändå kunna ge hästen allt den behöver?

Tex om halm är billigare än spån ect

Sv: Få ner kostnaderna för häst

Finns just en likadan/liknande tråd som heter ekonomismart m egen häst, ligger dock på hästmänniska.

Sv: Få ner kostnaderna för häst

Gå tillbaka till basics; halm som strö, havre + betfor + helt "vanliga" mineraler i säck som kraftfoder. Hö är ju inte billigt precis så där är väl antagligen hösilage/ensilage i storbal det billigaste, om man har utrymme och tillräckligt många hästar för att kunna använda det dvs.

Kostnaderna spinner ju iväg med alla de "måsten" och moderna påfund i form av superfoder ( superdyra...), specialtillskott ( många gånger totalt verkningslösa ) analyser som MÅSTE göras, helst flera gånger om året...

Så; back to basics! Det innebär inte att din häst lider eller får ett sämre liv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
409
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II