Få grus att fästa på brädgolv

Jamtland

Trådstartare
Har ett "brädgolv" till mina grisars matplats, men det blir såphalt när det är blött ute. Har ni något förslag för att göra det mindre halt? Gissar att många har samma problem när hästar ska stå på brädgolv? Hur har ni löst det?
Funderar på om något slags lim kan få grus eller kanske sand att fastna på brädorna?
 
Har ett "brädgolv" till mina grisars matplats, men det blir såphalt när det är blött ute. Har ni något förslag för att göra det mindre halt? Gissar att många har samma problem när hästar ska stå på brädgolv? Hur har ni löst det?
Funderar på om något slags lim kan få grus eller kanske sand att fastna på brädorna?
Tvärslåar rakt över så det finns grepp möjligheter. Det är nog det enda som fungerar i längden.
 
Hönsnät har vi på spångar, broar och så där häst, hund och människor ska gå. Fastsatt med zinker och plank på sidorna.
Vet dock inte hur det funkar med grisar.
 
Snurrfiasjälvklart? !: 17743109 skrev:
Tvärslåar rakt över så det finns grepp möjligheter. Det är nog det enda som fungerar i längden.
Jamen jisses så självklart?! *slår mig för pannan* Egentligen vet jag ju att det är ett jättebra sätt, jag bara glömde det. Tack! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
763
Skola & Jobb Hej! Jag är 50 och har jobbat som uska och inom äldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som många vet, stundtals lite tufft...
Svar
1
· Visningar
537
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp