Få bort tejprester på burk

Silver Girl

Trådstartare
Jag har sparat en liten marmeladburk som kommer vara lagom att ta med t ex dressing, ketchup, såser m m till lunch på jobbet. Men jag blir inte av med tejpklistret efter etiketten. Jag har diskat två gånger i maskin och även handdiskat. Någon som har något bra tips?

Jag har sparat en liten marmeladburk som kommer vara lagom att ta med t ex dressing, ketchup, såser m m till lunch på jobbet. Men jag blir inte av med tejpklistret efter etiketten. Jag har diskat två gånger i maskin och även handdiskat. Någon som har något bra tips?

Olja!
Vanlig oliv- eller matolja går fint :)

Annars finns en sprej på biltema som heter Label off.

Svinto och eller glasskrapa? sån man har till ugnshällen brukar fungera fint för alla mina snyltenburkar. Beror ju på hur hårt det sitter, vissa etikett klister är helt hopplösa

Lika löser lika, så beroende på vad det är för klister brukar matolja eller aceton do the trick!

Liknande trådar

Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 130
Senast: Otherside
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 705
Hemmet Förutom storkok, vad är era bästa hacks för en smidig/billig/tidssmart vardag? Bästa städhacks kanske? Har börjat intressera mig för att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 096
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 897
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka