Få bort reflex

astronaut

Trådstartare
Min syster fick med jobbet (hon har slutat nu) med en reflexväst. Hon fick behålla den efter hon slutat men hon får inte gå med den ute i offentligheten (p.g.a loggan). Jag fick den och kunde då använda den när jag väntade på bussen, men tänkte nu ta och använda den när jag är ute och går på kvällarna med hunden. Men loggan får jag som sagt inte ha kvar! Det gäller bara företagets namn samt det som kan förknippas med företaget och inte de övriga reflexerna!

Någon som vet hur man kan få bort loggan?
 
Sv: Få bort reflex

Sy pa ett hundmarke over loggan kanske?

Kan man inte fa vack det - sa kanske man kan gomma det? Ar reflexen/namnet ditsytt eller ar det tryckt? (Antar att den ar tryckt? isf ar det nog lattare att dolja den an att fa bort den..)
 
Sv: Få bort reflex

Sy pa ett hundmarke over loggan kanske?

Kan man inte fa vack det - sa kanske man kan gomma det? Ar reflexen/namnet ditsytt eller ar det tryckt? (Antar att den ar tryckt? isf ar det nog lattare att dolja den an att fa bort den..)

Mja, det är ju ett alternativ med att dölja den! Ska se vad vi har här hemma :D
Det är tryckt - så det blir nog lättare och dölja än att försökta peta bort!
 
Sv: Få bort reflex

du kan Testa att skrapa bort den med typ ett rakblad.. men det ar ju himla latt att forstora vasten pa det sattet... HAde jag avrt dig... sa hade jag tackt over det helt enkelt... men det finns ju reflekterande texttilfarg som du kan mala pa, sa om du ar lite konstnarlig kan det bli riktigt frackt tror jag ;)
 
Sv: Få bort reflex

Va konstigt att inte den firman vill ha gratis reklam... Har aldrig hört att man ska ta brt en reflex. Det enklaste måste ju vara att sy på ngt :)
 
Sv: Få bort reflex

Får bort den är skitsvårt, då kommer du nog att skada tyget under. Jag röstar nog på att sy över något.
 
Sv: Få bort reflex

Va konstigt att inte den firman vill ha gratis reklam... Har aldrig hört att man ska ta brt en reflex. Det enklaste måste ju vara att sy på ngt :)

Japps, tillhör en arbetsuniform, med saftiga böter om någon utomstående går och bär den loggan! (oavsett om det är gratis reklam eller ej, men jag har en aning om varför!). Helt idiotiskt att de då får behålla sina västar, anyway!

Ska sy dit en logga både ifram och ibak på märkerna (finns en minimal ifram) och hoppas på att det sker snart! Vill ju att bilisterna ska se en (inte alltid lätt och se två små reflexer..)
 
Sv: Få bort reflex

Tycker också det verkar konstigt att firman inte vill ha reklam.
Kommer ihåg när dottern och hennes kompis fick reflexvästar köpta på en miltärutförsäljning det var engelska polisens västar, funkade skitbra bilarna efter 70-vägen har aldrig hållt hastigheten så så bra som när de red med dessa västar!
 
Sv: Få bort reflex

Men dåhade jag ng med köpt en ny. Eller denär ibättre kvalite än de billiga?

har inte ens 50 öre på banken. Och jag gillar inte att bilarna inte kan se mig (även om de nu uppenbarligen kan se en julgran till hund p.g.a hans reflexer).
Samt så är det en dragkedja på och ingen man trär över huvudet! :)

Samt så syns de nedrans bra!
 
Senast ändrad:
Sv: Få bort reflex

Men då är det ju klart :) Du får tråckla på en lapp vanpå. För det funkar inte med spritpenna va?
 
Sv: Få bort reflex

Men då är det ju klart :) Du får tråckla på en lapp vanpå. För det funkar inte med spritpenna va?

Ska försöka innan jag gör något med att hitta något stort märke (trycket på ryggen är stort) och se hur det fungerar! Synd att det inte fanns något undermedel att ta bort trycket med helt! :D
 
Sv: Få bort reflex

Det finns ju reflexklisterlappar i textil, det vore ju att slå två flugor i en smäll så du både döljer loggan och få ännu mer reflexer på västen :idea:
 
Sv: Få bort reflex

Det finns ju reflexklisterlappar i textil, det vore ju att slå två flugor i en smäll så du både döljer loggan och få ännu mer reflexer på västen :idea:

Ahmen där har ju vi också ett bra svar, det brukar finnas i vanliga hemslöjdsaffärer va? (typ hem&hobby?)
 
Sv: Få bort reflex

Ahmen där har ju vi också ett bra svar, det brukar finnas i vanliga hemslöjdsaffärer va? (typ hem&hobby?)

En sådan lapp kostar säkerligen lika mycket (eller mer?) än en ny, billig väst...:D

Jag hade limmat/säkerhetsnålat på en lapp klippt ur närmaste kasserade klädesplagg!
 
Sv: Få bort reflex

Det finns ju reflexklisterlappar i textil, det vore ju att slå två flugor i en smäll så du både döljer loggan och få ännu mer reflexer på västen :idea:

Jag är inne på samma spår fast jag tänkte på att sy fast dem. Klisterlappar kanske är bättre ändå? Enklare om inte annat:D

TS: får man fråga vad det är som är så speciellt med just denna väst?
 
Sv: Få bort reflex

Jag är inne på samma spår fast jag tänkte på att sy fast dem. Klisterlappar kanske är bättre ändå? Enklare om inte annat:D

TS: får man fråga vad det är som är så speciellt med just denna väst?

Den är inte gul o ful (den är orange), den är som en väst (dragkedja ifram) och iom att jag redan har den så är det ytterst onödigt och låta den damma i ett hörn p.g.a man inte kan använda den! ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 766
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 499
Senast: Sol
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp