Få bort myrbo

Gah! Insåg igår att jag måste göra något radikalt eftersom det kröp ett gäng stackmyror på yttertrappen. Misstänker att de kanske håller på att försöka etablera bo under plankorna för det finns ingen stack i närheten :eek:

Granngården nästa!

Gah! Insåg igår att jag måste göra något radikalt eftersom det kröp ett gäng stackmyror på yttertrappen. Misstänker att de kanske håller på att försöka etablera bo under plankorna för det finns ingen stack i närheten :eek:

Granngården nästa!

Jag hittar fler misstänkta bon hela tiden... :down: ÖoB gör iaf vinst på mina inköp av Raid :meh:

Både lite häftigt och skrämmande på samma gång.
ninja.gif

Ja skelettet som blev kvar på slutet? Vad är det gjort av? Det vita? :confused:

Aluminium ju. De häller ju i smält aluminium i myrboet, vilket sen stelnar i gångarna. Så "skelettet" är en gjutning av hur myrboet ser ut under marken.

Precis som @Ninnurur skriver, kollat på fler videor och det verkar som de ställer upp aluminium boet på en träplatta så det blir en form av ett konstverk. Vet inte om jag personligen skulle vilja ha ett sådant hemma, får lite "spooky" vibbar av det. (kom inte på ett bra svenskt ord som betyder samma sak) :o

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
628
Senast: Mirre
·
Mat Så jag har varit bortresta till och från under de senaste 3 veckorna. Har nu under kvällen hittat 3-4 kryp i skafferiet. Ser ut som små...
2
Svar
37
· Visningar
1 605
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 053
Senast: corzette
·
Hemmet Fönsterbeslagen/låsen har gått sönder på ett av våra fönster. Alltså brustit i metallen där man krokar på den del som sitter på själva...
Svar
12
· Visningar
283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar