Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller inte.Häll outspädd fun-light där myrboet är. Myrorna stendör.
Eller inte.
Testade det och det gav noll effekt. De bara flyttade på sig lite.
Däremot har jag haft stor hjälp av en sorts Myrr som ser ut som rosa strössel. Myrorna tror det är ägg och drar ner dem i boet. Och dör.
Nej men till mitt hus har jag det och jag vill inte få in dem. De får snällt hålla sig ute.Eller så försöker man hitta ett annat sätt än massmord, och lyckas man inte med det får man inse att man inte har ensamrätt till naturen.
Ok ska kolla upp det medlet.@Mirre: Det bästa jag testat är Raid myrpulver (billigast på ÖoB). Jag har katter och de låter bli pulvret (givetvis har jag hållit koll och har inte heller sprinklat överallt).
Det är inte alls kul att behöva utrota något med kemikalier men jag tänker inte låta mitt hus bli förstört heller.
Vad gäller Fun Light är det inte det lockeffekten av det söta som är intressant, aspartamet fungerar som ett nervgift för myrorna dvs man ska nog inte använda varianten med stevia.
Vatten brukar fungera alldeles ypperligt. Vattna ordentligt två gånger om dagen i en vecka så kommer de flytta.
Strö kanel ovanpå boet. Dom dör inte men flyttar! Myror gillar inte kanel.Har upptäckt ett myrbo precis utanför ytterdörren. Drog bort ogräs där idag och det var rena myrfontänen Bara vällde upp svartmyror, hur får jag bort dem?
Bara det inte blir som med stackmyrorna här. Förra ägaren hade försökt utrota stacken och de flyttade in under yttertrappen istället....Vatten brukar fungera alldeles ypperligt. Vattna ordentligt två gånger om dagen i en vecka så kommer de flytta.
aspartamet fungerar som ett nervgift för myrorna
Eller så vill man inte få sitt hus förstört?Eller så försöker man hitta ett annat sätt än massmord, och lyckas man inte med det får man inse att man inte har ensamrätt till naturen.