Få bort lukt från klädd trappa

Monkie

Trådstartare
Min trappa luktar! Nån har kanske spillt nåt? Luktar mögel!! Men syns inget. Vad göra? Vågar inte blöta ner den väl? Det rör sig alltså om en trätrappa där trappstegen är klädda i filtliknande material.

Jag hade nog funderat lite över vad som inträffat för att det ska börja lukta. Något som läcker?
Nej, det tror jag inte. Det ser rent ut, möjligtvis lite dammigt emellanåt, hår och sådant fastnar ju i filtmaterialet. Jag funderar på om jag kan ha spillt kaffe eller om barnen har spillt saft utan att märka det. Tycker dock det är konstigt att jag inte kan urskilja exakt var det luktar, utan kan bara lokalisera det till just "trappan". Om jag spillt borde det rimligtvis lukta om bara ett trappsteg.

Nej, det tror jag inte. Det ser rent ut, möjligtvis lite dammigt emellanåt, hår och sådant fastnar ju i filtmaterialet. Jag funderar på om jag kan ha spillt kaffe eller om barnen har spillt saft utan att märka det. Tycker dock det är konstigt att jag inte kan urskilja exakt var det luktar, utan kan bara lokalisera det till just "trappan". Om jag spillt borde det rimligtvis lukta om bara ett trappsteg.
Hahah förlåt totalt OT men jag ser framför mig en bild på @Monkie som kryper uppför trappan vilt sniffande för att lokalisera var det kommer ifrån :rofl::rofl::rofl:

Till ämnet så hade jag nog också ordnat en mattvätt, annars en hink med vatten och såpa och skura, skura, skura.

Vad finns det under trappan? Inget? Förvaringsutrymme?

Jag får samma tankar som några andra - är det säkert at det är mattan och inte något under den? Kan det ha varit takläckage som krupit iväg och hamnat under en tät matta och skapat mögel? Läckande vattenledning eller avlopp i utrymme nära trappan?
En långsam vattenskada som ackumulerats och nu nått stadiet att det möglar i och med att det inte torkar under mattan?

Mögel från en matta som ju kan torka känns långsökt?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 190
Senast: Zacci
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
826
Senast: tott
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 468
Senast: ildiko
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat