få bort katter från grönsakslandet

Sv: få bort katter från grönsakslandet

Har oxå det problemet!
Har tre stycken pallkragar, och i dem sätter dem sig!
Men det är innan det har växt upp!
Jag har lagt fibernät över eller va det heter. Och nu går dem inte där längre!
Men va som händer när jag tar bort det,det vet jag inte än!

Är det dina katter? Många gillar en "egen" toalett, så en hög sand i ett hörn kan vara mera attraktivt.

ja det är mina katter och grannens grönsaksland...

vi har egna land de kan gå i men det duger inte.

Det allra enklaste och minst traumatiska är att spruta vatten på katten.precis när han skall sätta sig och kissa /bajja.
Ganska hård vattenstråle så att det känns liite obehagligt.
Då går den katten garanterat inte till det landet igen !

jag ska köpa citronsyra imorgon och blanda med vatten. Sen får hon prova att spruta det lite här o där..

Prova droppa citronsaft efter kanten på landet. Lägg även dit bitar av citron. Det borde hålla katterna borta. Nackdelen är att du måste göra om det efter några dagar eller om det regnat. Fördelen är att det är naturligt, landet klarar sig fint.

Grannen har gjort det, citron, citronklyftor, vitpeppar och hönsgödsel. Katten är fortfarande där dagligen och gräver. Hon har även kastat vatten på den.

Det är verkligen katten från hell, inget verkar bita på henne, snart ska jag fixa min egen rabatt, och gud nåde kattkräket om den är där och rotar. :mad:

Finns det typ inga "skrämsel" grejer, typ som en musfälla men utan att den kan skada katten, som kanske gör något högt ljud eller så?

ägaren bör hela tiden gå efter sin katt och spruta vatten på den eller dra bort den från landet..

om en person inte vill ha katt så skaffar denne inte katt.. då ska personen inte behöva ta hand om andras katter..

vi har sand under våran altan (precis som alla andra i detta område då det är sandjord överallt) och där är hela tre av områdets katter ideligen och bajsar.. så jag ska gräva ur det en gång och sätta upp påsen på soprumsdörrn och säga "vänliga kattägare, ta rätt på efter era katter"
ska försöka få foto på när dom är därunder (eller i landet) och gör sina behöv, sätta upp på soprumsdörrn.. "när kommer ni och tömmer 'kattlådan'?"

Kan även tillägga att det var samma katt som anföll min hund, som blev så rädd att han drog omkull mig när jag var höggravid.

(hunden är en mes, 60 kilo och kan inte skydda matte från en liten katt)

VAD gör DU under eran altan? är det en konstig hobby du har att krypa runt där?

VAD gör DU under eran altan? är det en konstig hobby du har att krypa runt där?
det har inte du ett jävla skit med att göra hörrudu.. det är våran tomt och katterna har inte något där att göra..

men om du promt måste veta för att stilla ditt sinne så det är det ca 120 cm högt under altanen så vi förvarar en det grejer där, ex krukor, jordsäckar, skottkärra, virke etc etc etc

svar nog? :grin:

ha, du har sån pissig attiyd så katterna ger dig vad du förtjänar. skit ska skit ha som vi säger.

Herregud,här har jag försvarat dig med näbbar och klor i flyg-tråden och nu upptäcker jag att du är katthatare!!!
Gud , vad jag blir besviken.
Tänker använde musfälla på en liten söt katt !
Jag har ju redan sagt att du ska ta vattenslangen och spruta vatten på katten, så fort den dyker upp i din sandlåda !
Svårare än så är det inte.

Och om inte det lyckas så är det tydligen accepterat i ditt grannskap att lägga ut råttgift åt katterna så de dör plågsamt av inre blödningar.

Varför är du alltid så aggressiv i dina inlägg så fort någon argumenterar mot dig?

det har inte du ett jävla skit med att göra hörrudu.. det är våran tomt och katterna har inte något där att göra..

men om du promt måste veta för att stilla ditt sinne så det är det ca 120 cm högt under altanen så vi förvarar en det grejer där, ex krukor, jordsäckar, skottkärra, virke etc etc etc

svar nog? :grin:

Kapat från en annan tråd:

Tillsynslagen gäller för både hund och katt men tyvärr finns en prejudicerande dom som säger att den inte gäller för katter (fråga mig inte hur det går ihop).

Det är fritt fram och släppa sina katter lösa att terrorisera sin omgivning. Ägaren har inget ansvar för sin katt. Det är upp till omgivningen att skydda sig och sin egendom. Visst kan väl kattägaren bli skyldig att ersätta skadat gods, men hur bevisar man vilken katt som förstört vad?

Därför att det är min natur,väldigt empatisk,men också taggarna utåt-----Jag måste ju försvara de stackars katterna.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
355
Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
583
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Hej allihop! Min katt är "omedgörlig" hos veterinär men vi behöver få ta ett blodprov på honom och få veta hans T4 värde + njurvärde...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama